Partnerzy serwisu:

Decyzja kierunkowa ws. Grójeckiej. Soszyński: Atrakcyjna aleja dzielnicy

Witold Urbanowicz 22.08.2019

Decyzja kierunkowa ws. Grójeckiej. Soszyński: Atrakcyjna aleja dzielnicy
fot. Adrian Grycuk, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
W odpowiedzi na jedną z interpelacji wiceprezydent Robert Soszyński wskazał, że została podjęta decyzja co do kształtu ulicy Grójeckiej na odcinku między pl. Zawiszy i Bitwy Warszawskiej 1920 r. Jezdnia od strony centrum będzie miała dwa pasy ruchu, a jezdnia w kierunku centrum – od Niemcewicza do pl. Zawiszy – pozostanie w dotychczasowym przekroju. „Zmiany mają podnieść jakość przestrzeni publicznej i przyspieszyć przemianę Grójeckiej w główną aleję Ochoty” – przekonuje Soszyński.
Z wielkim mozołem przygotowywana jest przebudowa pl. Narutowicza na Ochocie. Projekt wiąże się ze zmianą kształtu ulicy Grójeckiej, co budzi sporo emocji w kontekście informacji o możliwejzmianie przekroju jezdni. Temat ten postanowił poruszyć Piotr Żbikowski, radny PO. W interpelacji zwrócił uwagę, że ulica ta jest znacznie obciążona ruchem – zwłaszcza w dojazdach do centralnej części Ochoty, a także dalej, w stronę Raszyna i Janek oraz w obliczu niepełnego układu jezdni Alej Jerozolimskich przy pl. Zawiszy. Przekonywał również, że jakiekolwiek zmiany powinny nastąpić dopiero po zbudowaniu linii tramwajowej w ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. oraz po budowie drugiej jezdni Alej Jerozolimskich.

Jak odpowiada Robert Soszyński, wiceprezydent Warszawy, została podjęta decyzja kierunkowa co do przekroju ul. Grójeckiej. Jej celem jest – jak przekonuje – zapewnienie spójnych rozwiązań dla trzech projektów, związanych z przebudową pl. Narutowicza, skrzyżowania Grójeckiej z Wawelską, Kopińską i Częstochowską, a także samej Grójeckiej na pozostałych odcinkach między pl. Zawiszy a Bitwy Warszawskiej 1920 r.

I tak ulica w kierunku wylotowym – od strony centrum – będzie miała dwa pasy ruchu, natomiast w kierunku centrum, na odcinku od Niemcewicza – czyli włączenia ruchu z Alej Jerozolimskich – do pl. Zawiszy, pozostanie w dotychczasowym przekroju. – Niemniej jednak projekt ten będzie poddany szerokim konsultacjom społecznym. Odbędą się one prawdopodobnie na początku 2020 r. – informuje Soszyński.

Wiceprezydent zwraca uwagę, że układ drogowy w tym rejonie Warszawy został rozbudowany – spore zmiany spowodowała obwodnica, drogi ekspresowe oraz rozbudowa Alej Jerozolimskich. – Otwarcie tych dróg sprawiło, że ul. Grójecka nie pełni już roli drogi wylotowej z Warszawy w kierunku Krakowa i Katowic, a ruch tranzytowy przeniósł się na nowe drogi. W efekcie w ciągu ostatnich lat natężenie ruchu samochodowego na ul. Grójeckiej na odcinku od pl. Zawiszy do ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. wyraźnie spadło. Ulica Grójecka może obecnie pełnić rolę ulicy bardziej lokalnej, czyli obsługującej ruch przede wszystkim przede wszystkim pojazdów w obrębie Ochoty i Włoch – przekonuje Robert Soszyński.

Jak przekonuje wiceprezydent, celem zmian jest zwiększenie bezpieczeństwa, a także uczynienie ulicy bardziej przyjazną dla wszystkich jej użytkowników.  – Zmiany mają podnieść jakość przestrzeni publicznej i przyspieszyć przemianę Grójeckiej w główną aleję Ochoty – przekazuje Soszyński. Poprawie ma ulec infrastruktura dla pieszych, w tym o ograniczonych możliwościach poruszana się, rowerzystów oraz pasażerów komunikacji miejskiej „bez pogarszania warunków ruchu samochodowego”. Ponadto poprawi się jakość przestrzeni publicznej i „warunki funkcjonowania ogródków gastronomicznych, co zapewni większą atrakcyjność ulicy dla jej mieszkańców”.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Odzyskiwanie przestrzeni
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony