Partnerzy serwisu:

DB Regio Bus przetestuje elektryki od Ebusco

Łukasz Malinowski 18.06.2019

arrow
arrow
DB Regio Bus przetestuje elektryki od Ebusco
fot. Łukasz Malinowski
DB Regio Bus przetestuje elektryki od Ebusco
DB Regio Bus przetestuje elektryki od Ebusco
DB Regio Bus przetestuje elektryki od Ebusco
DB Regio Bus przetestuje elektryki od Ebusco
DB Regio Bus przetestuje elektryki od Ebusco
DB Regio Bus przetestuje elektryki od Ebusco
DB Regio Bus przetestuje elektryki od Ebusco
Deutsche Bahn (DB, Koleje Niemieckie) dysponują w Niemczech flotą ok. 5 tys. autobusów obsługujących ruch regionalny. Przewoźnik od jakiegoś czasu zakłada przejście na w pełni zelektryfikowaną flotę pojazdów i testuje już pierwsze egzemplarze. Na odbywającym się w tym roku w Sztokholmie kongresie UITP mogliśmy zobaczyć autobus elektryczny przygotowany przez Ebusco.
Presja opinii publicznej w Niemczech na wykorzystanie ekologicznego transportu z każdym rokiem jest co raz większa. Przekłada się to na rosnące zainteresowanie organizatorów i operatorów transportu publicznego autobusami elektrycznymi. Z takimi naciskami spotyka się także DB, które swoją flotą autobusową, zarówno w ruchu aglomeracyjnym jak i regionalnym, przewiozło w roku 2017 ponad 630 mln pasażerów. Przewoźnik postanowił więc rozpocząć testy autobusów, które byłby w stanie sprostać oczekiwaniom poszczególnych regionów.

Pod koniec ubiegłego roku Klaus Müller, dyrektor generalny DB Regio Bus i Daniel Marx, dyrektor ds. Produkcji DB Regio Bus podpisali porozumienie z holenderskim producentem autobusów Ebusco reprezentowanym przez Petera Bijvelds, dyrektor generalny firmy regulujące zasady współpracy w okresie testowym. Był to efekt rozmów, które zaczęły się jeszcze na kolejowych targach Innnotrans w Berlinie.

DB szukało producenta, który podejmie się stworzenia autobusu elektrycznego mogącego pokonać dziennie do 450 km w ruchu regionalnym bez konieczności ładowania. Założono przy tym, że większość potencjalnie obsługiwanych tras wymagałaby dziennego przebiegu zbliżonego raczej do 300 km.

Dwa autobusy holenderskiego producenta mają być testowane od końca 2019 roku w codziennym ruchu w różnych regionach kraju, w tym niezwykle wymagający, zwłaszcza dla autobusów elektrycznych, górzystym regionie Fryburga. Każdy został wyposażony w akumulatory o łącznej pojemności w maksymalnej wersji 475 kWh i będą testowane w wersji z pełną niską podłogą i dwiema parami drzwi oraz w wersji trzydrzwiowej.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Autobusy elektryczne
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony