Partnerzy serwisu:

Dąbrowa Górnicza z ofertami na przebudowę stacji i węzeł. Pomoże aukcja?

Witold Urbanowicz 15.05.2020

Dąbrowa Górnicza z ofertami na przebudowę stacji i węzeł. Pomoże aukcja?
mat. UM Dąbrowa Górnicza
Dąbrowa Górnicza otworzyła oferty w nowym przetarg na budowę węzła przesiadkowego i przebudowę stacji kolejowej Dąbrowa Górnicza. Wystartowały trzy firmy – z ofertami znów znacząco powyżej budżetu. Przewidziano jeszcze aukcję elektroniczną.
Przedmiotem przetargu, prowadzonego wspólnie przez miasto i PKP PLK, jest budowa węzła przesiadkowego przy istniejącej stacji kolejowej Dąbrowa Górnicza. Przewidziano budowę przejścia podziemnego, które połączy perony z budynkiem dworca, projektowanym centrum przesiadkowym, a także parkingiem przesiadkowym Park&Ride przy ul. Kościuszki i parkingiem przy ul. Limanowskiego (łącznie na 375 miejsc). Przebudowany zostanie układ peronowo-torowy na stacji. Ponadto zlikwidowany zostanie istniejący przejazd drogowo-kolejowy w ciągu ul. Konopnickiej, które zostanie zastąpione przejściem podziemnym. Przewidziano budowę przejazdu drogowego pod torami, łączącego ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego. Więcej o zakresie pisaliśmy tutaj.

Dziś (15 maja) minął termin składania ofert. Wystartowały trzy firmy. Kosnorcjum Bielskie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego, Primost Południe i Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane „TOR” zaproponowało 286,2 mln zł brutto. Konsorcjum Nowak-Mosty i Complex Dąbrowa Górnicza – 309,6 mln zł brutto, a Budimex – 315,9 mln zł brutto.

Wszystkie oferty znacząco przewyższają budżet określony na równo 200 mln zł. Przewidziano jednak aukcję elektroniczną, w której oferenci będą mogli zejść z ceny. Poprzednie postępowanie zostało w lutym unieważnione, gdyż najtańsza oferta, opiewająca na kwotę 269,5 mln zł brutto, przewyższała budżet określony na 250 mln zł brutto.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Węzły przesiadkowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony