Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
















PKP SA podpisały umowę na przebudowę zdewastowanego dworca w Dąbrowie Górniczej. Obiekt odzyska swój dawny blask i ponownie będzie służyć podróżnym. Prace zakończą się w lutym 2023 r.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa nieczynnego i opuszczonego dworca kolejowego Dąbrowa Górnicza, który wybudowano w połowie XIX w. Obiekt, ujęty w ewidencji zabytków, zostanie przywrócony do stanu pierwotnego – z zachowaniem wymiarów i materiału elewacji.
Wejście do budynku znajdzie się od strony południowej, zaplanowano tutaj schody. Na parterze przewidziano poczekalnię, kasę, toalety i dwa lokale komercyjne. Część zachodnią przeznaczono na przestrzeń biurową dla Urzędu Miasta Dąbrowa Górnicza. Miasto wynajmie ponad 280 m2.
Zagospodarowanie zostanie otoczenie. Powstanie wiata peronowa, pełniąca funkcję otwartej poczekalni z wiatą rowerową. Wybudowany zostanie parking (niezależnie od tego trwa przebudowa układu torowego i miasto realizuje projekt węzła przesiadkowego z oddzielnymi parkingami).
O zamówienie ubiegało się siedem podmiotów. Ostatecznie 15 listopada PKP SA podpisały umowę z firmą Berger Bau Polska, która złożyła najtańszą ofertę – na kwotę blisko 15 mln zł brutto. Na realizację robót przeznaczono 455 dni (ponad 15 miesięcy).
Równolegle PKP PLK przebudowują tory i perony, natomiast miasto twory węzeł przesiadkowy.
Wejście do budynku znajdzie się od strony południowej, zaplanowano tutaj schody. Na parterze przewidziano poczekalnię, kasę, toalety i dwa lokale komercyjne. Część zachodnią przeznaczono na przestrzeń biurową dla Urzędu Miasta Dąbrowa Górnicza. Miasto wynajmie ponad 280 m2.
Zagospodarowanie zostanie otoczenie. Powstanie wiata peronowa, pełniąca funkcję otwartej poczekalni z wiatą rowerową. Wybudowany zostanie parking (niezależnie od tego trwa przebudowa układu torowego i miasto realizuje projekt węzła przesiadkowego z oddzielnymi parkingami).
O zamówienie ubiegało się siedem podmiotów. Ostatecznie 15 listopada PKP SA podpisały umowę z firmą Berger Bau Polska, która złożyła najtańszą ofertę – na kwotę blisko 15 mln zł brutto. Na realizację robót przeznaczono 455 dni (ponad 15 miesięcy).
Równolegle PKP PLK przebudowują tory i perony, natomiast miasto twory węzeł przesiadkowy.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |