Partnerzy serwisu:

Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa

Witold Urbanowicz 08.12.2021

arrow
arrow
Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
fot. Dariusz Nowak / UM Dąbrowa Górnicza
Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
PKP SA podpisały umowę na przebudowę zdewastowanego dworca w Dąbrowie Górniczej. Obiekt odzyska swój dawny blask i ponownie będzie służyć podróżnym. Prace zakończą się w lutym 2023 r.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa nieczynnego i opuszczonego dworca kolejowego Dąbrowa Górnicza, który wybudowano w połowie XIX w. Obiekt, ujęty w ewidencji zabytków, zostanie przywrócony do stanu pierwotnego – z zachowaniem wymiarów i materiału elewacji.

Wejście do budynku znajdzie się od strony południowej, zaplanowano tutaj schody. Na parterze przewidziano poczekalnię, kasę, toalety i dwa lokale komercyjne. Część zachodnią przeznaczono na przestrzeń biurową dla Urzędu Miasta Dąbrowa Górnicza. Miasto wynajmie ponad 280 m2.

Zagospodarowanie zostanie otoczenie. Powstanie wiata peronowa, pełniąca funkcję otwartej poczekalni z wiatą rowerową. Wybudowany zostanie parking (niezależnie od tego trwa przebudowa układu torowego i miasto realizuje projekt węzła przesiadkowego z oddzielnymi parkingami). 

O zamówienie ubiegało się siedem podmiotów. Ostatecznie 15 listopada PKP SA podpisały umowę z firmą Berger Bau Polska, która złożyła najtańszą ofertę – na kwotę blisko 15 mln zł brutto. Na realizację robót przeznaczono 455 dni (ponad 15 miesięcy).

Równolegle PKP PLK przebudowują tory i perony, natomiast miasto twory węzeł przesiadkowy.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony