Partnerzy serwisu:

Dąbrowa Górnicza: Oferty na węzeł i przebudowę stacji Gołonóg

Witold Urbanowicz 29.07.2020

Dąbrowa Górnicza: Oferty na węzeł i przebudowę stacji Gołonóg
fot. UM Dąbrowa Górnicza
Dąbrowa Górnicza otworzyła oferty w prowadzonym wspólnie z PKP PLK przetargu na przebudowę stacji Gołonóg, układu drogowego i budowę węzła przesiadkowego. W ramach inwestycji powstaną tunel drogowy oraz przejście podziemne.
Zakres prac kolejowych na rzecz PKP PLK obejmuje kompleksową przebudowę stacji Dąbrowa Górnicza – Gołonóg, likwidację przejazdu kolejowo-drogowego w ciągu Parkowej, budowę wiaduktu kolejowego (tunelu drogowego) na wysokości Parkowej, a także budowę przejścia podziemnego pod torami budowę przejścia podziemnego pod torami, łączącego budynek dworca z parkingiem przesiadkowym i ciągiem komunikacji pieszej w ul. Parkowej. Inwestycja jest realizowana w formule projektuj i buduj.

Zakres prac miejskich, realizowanych w formule buduj, obejmuje budowę układu komunikacyjnego w rejonie dworca, budowę drogi wraz z ruchem pieszym i rowerowym (pod wiaduktem) w ciągu ul. Piecucha i ul. Parkowej. Powstaną miejsca parkingowe, a także ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i Uklańskiego, a także Parkowej i Wczasowej.

Dziś (29 lipca) minął termin składania ofert. Wystartowało sześć podmiotów. Firma Nowak-Mosty z Dąbrowy Górniczej wyceniła prace na 98,120 mln zł brutto. Konsorcjum firm Bielskie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego, Primost Południe (Będzin) i Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane TOR (Mysłowice) proponuje 99,800 mln zł brutto. Intop Warszawa zaoferowało 105,915 mln zł brutto, krakowskie ZUE – 109,799 mln zł brutto, Track-Tec Construction – Infrakol z Wrocławia – 125,154 mln zł brutto, a konsorcjum Wodpol (Żywiec) i Universal Energy (Mysłowice) – 150,568 mln zł brutto.

Wszystkie oferty przewyższają budżet, określony na 62,925 mln zł brutto, ale podane ceny nie są ostateczne – zaplanowano bowiem aukcję elektroniczną. O wyborze zdecydują cena (60%) oraz doświadczenie kierownika budowy i kierownika robót mostowych (40%). Prace budowlane mają zostać wykonane do końca 2022 r. Ponadto zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Węzły przesiadkowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony