Partnerzy serwisu:

CRRC przedstawia kolejny dwukierunkowy autobus elektryczny

Rafał Dybiński 26.09.2020

CRRC przedstawia kolejny dwukierunkowy autobus elektryczny
fot. CRRC
Chińska spółka państwowa CRRC rozpoczęła produkcję i oferowanie kolejnych trzyczęściowych autobusów elektrycznych, przypominających tramwaje, które mogą pomieścić ponad 300 pasażerów.
Ponad 30-metrowe pojazdy, które są produkowane i wdrażane do eksploatacji w Zhuzhou w prowincji Hunan, mogą w najbliższych miesiącach pojawić się również w Harbinie i na indonezyjskiej wyspie Bali, gdzie powstaje już odpowiednia infrastruktura.

Inwestycja w przedłużone autobusy elektryczne, poruszające są po wyznaczonych na jezdni przerywanych pasach, jest znacznie tańsza od budowy nowych linii tramwajowych czy metra. Dlatego coraz więcej ośrodków z Azji z uwagą śledzi pilotażowy projekt nad rzeką Xiang Jiang.

System Autonomous Rail Rapid Transit (ART), wzorowany na Bus Rapid Transit (BRT), był korzystną alternatywą dla rozrastających się miast, szukających optymalnych i ekologicznych rozwiązań w zakresie transportu publicznego. Wiele z takich ośrodków musiało porzucić przez pandemię koronawirusa SARS-CoV-2 ambitne plany związane z rozbudową sieci metra, szybkich kolei czy tramwajów.

Pojazdy ART produkowane są w fabryce CRRC w Zhuzhou. Spółka zależna państwowego giganta - Nanjing Puzhen ujawniła niedawno własny projekt elektrycznego autobusu z charakterystycznymi podwójnymi dużymi kołami. Krótszy o 114 cm niskopodłogowy i trzymodułowy pojazd z ośmioma osiami oraz podwójnym przegubem jest przystosowany do dwukierunkowej jazdy i może poruszać się z prędkością 70 km/h. Ładowanie odbywa się za pomocą pantografów umieszczonych na dachu autobusu, który jest przystosowany do optycznego systemu naprowadzania. Na pokład takich pojazdów będzie mogło wejść 302 podróżnych.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Koronawirus a transport