Partnerzy serwisu:

Coraz bliżej pierwszych tramwajów Panorama dla Olsztyna

Przemysław Farsewicz 16.09.2019

Coraz bliżej pierwszych tramwajów Panorama dla Olsztyna
mat. prasowe
Wiosną 2020 roku do Olsztyna powinny zawitać pierwsze tramwaje tureckiego Durmazlara. Produkcja pierwszych elementów już trwa.
Olsztyn w przetargu na tabor wybrał – nieznaną szerzej w Europie – turecką firmę Durmazlar. Firma z Bursy była jedyną, jaka zdecydowała się na złożenie oferty. Podbój Europy rozpocznie właśnie od stolicy Warmii i Mazur, a tramwaj oparty będzie na konstrukcji Panorama. Do Olsztyna ma przyjechać 12 takich pojazdów, a każdy z nich ma kosztować miasto 8,99 mln zł, czyli łącznie 108 mln zł.

Jak w każdym tego typu przypadku, montaż kompletnego wozu poprzedza szereg formalności – w tym testów i prób zasadniczych komponentów. Urząd Miasta Olsztyna potwierdza, że produkcja olsztyńskich tramwajów jest w toku. – W ostatnim tygodniu września zaplanowane są testy wytrzymałościowe. Producent przebadał już ramy wózków, a teraz będzie badał tzw. pudło tramwaju – wyjaśnia Marta Bartoszewicz, rzeczniczka prasowa miasta. Producent konsultuje także z miastem konkretne rozwiązania techniczne poszczególnych elementów.

Pierwszy tramwaj ma dotrzeć do Olsztyna w ciągu 21 miesięcy od podpisania umowy, czyli wiosną 2020 r. Ostatnie tramwaje z zamówienia mają tam trafić pięć miesięcy później. Wcześniej, bo pod koniec bieżącego roku, producent zaplanował homologację pojazdu w Olsztynie.

Tureckie tramwaje będą nieco dłuższe od obecnych w Olsztynie Tramino Solarisa, bo ten parametr wyniesie 32,5 metra. Szerokość pudła pozostanie ta sama jak dotychczas – 2,5 metra. Pojazd będzie niskopodłogowy ze wzniosami nad wózkami. Niską podłogę udało się zaproponować na całej długości tramwaju. Wiadomo już, że pojazd będzie pięcioczłonowy. W skrajnych czołach zamontowane zostaną skrętne wózki mające zapobiegać nadmiernemu zużywaniu się torowiska, zaś w środkowym – sztywny. Pozostałe człony będą podwieszane.

Według deklaracji producenta Durmazlar, Panorama ma mieć możliwość rozpędzenia się do 70 km/h. Pojazdy pomieszczą 210 pasażerów, z czego we wnętrzu zapewnionych będzie 40 siedzeń. W najszerszych fragmentach pudła producent zapewni układ 2+1 lub 1+1.

– Wnętrze jest bardzo zbliżone do tego, które mamy w jeżdżących już po Olsztynie tramwajach. Nie jest identyczne, ponieważ same pojazdy będą inne, ale zdecydowanie składy będą spójne kolorystycznie – mówi Bartoszewicz.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek tramwajowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony