Chorzowski zakład Alstomu wyprodukuje pociągi metra dla Tuluzy






Alstom zdobył zamówienie na projekt, budowę i utrzymanie trzeciej, 27-kilometrowej linii metra o wartości prawie 470 mln euro. Realizacja umowy oprze się na pociągach Métropolis, które powstaną w Chorzowie.
Władze Tuluzy zdecydowały o przyznaniu koncernowi Alstom zamówienia o wartości prawie 470 mln euro na projekt, budowę i utrzymanie trzeciej, 27-kilometrowej linii metra –Toulouse Aerospace Express. Po uwzględnieniu wszystkich opcji, wartość umowy sięgnie ostatecznie 713 mln euro. Linia składająca się z 21 stacji obsługiwać będzie pracowników sektora lotniczego.
Zamówienie obejmuje flagowe rozwiązania Alstomu: pociągi Metropolis, system sterowania ruchem Urbalis 400 CTBC do jazdy automatycznej oraz odwracalne podstacje energetyczne Hesop. W zakres kontraktu wchodzą również drzwi peronowe oraz dynamiczny system sygnalizacji obciążenia i system szybkiego układania torów Appitrack. Umowa obejmuje także sześcioletni okres utrzymania (z opcją rozszerzenia do 12 lat).
– To wspaniała wiadomość dla Alstomu. Chciałbym podziękować sieci Tisséo i władzom Tuluzy za okazane nam zaufanie. Przedstawiliśmy wyjątkowo konkurencyjną ofertę systemową, proponując jednocześnie nasze najnowsze technologie i innowacje w zakresie różnych podsystemów jak pojazdy, sygnalizacja, infrastruktura i zasilanie. Zamówienie to pozwoli nam kontynuować rozwój we Francji w tych wszystkich specjalizacjach oraz wzmocni naszą obecność w regionie Oksytanii dzięki pełnemu zaangażowaniu naszych centrów kompetencyjnych w Tuluzie (komponenty elektryczne) i Tarbes (trakcja), a wkrótce także zespołu projektowego trzeciej linii metra. W prace włączą się również nasi lokalni partnerzy – mówi Jean-Baptiste Eyméoud, prezes Alstom we Francji.
Podstawowa umowa zakłada zdolność przewozową na poziomie 5 tys. pasażerów na godzinę na kierunek – wskazując zarazem potencjalne opcje zwiększenia do 10 tys. pasażerów. Jednocześnie w razie potrzeby będzie istniała możliwość wydłużenia składów z 2 do 3 wagonów, co zwiększy zdolność przewozową do 15 tys. bez potrzeby przebudowy infrastruktury.
Istotny wkład w realizację tego wyjątkowego projektu będzie miał zakład Alstom Konstal w Chorzowie, który będzie odpowiedzialny za część projektowania, całość produkcji, testy seryjne, uruchomienie oraz transport i gwarancje 28 składów pociągów składających się z dwóch wagonów każdy (z opcją rozszerzenia na dodatkowe 25 pociągów). To trzeci, po sukcesie zamówień dla Rijadu i Dubaju, projekt chorzowskiego zakładu Alstom dotyczący metra.
Zamówienie obejmuje flagowe rozwiązania Alstomu: pociągi Metropolis, system sterowania ruchem Urbalis 400 CTBC do jazdy automatycznej oraz odwracalne podstacje energetyczne Hesop. W zakres kontraktu wchodzą również drzwi peronowe oraz dynamiczny system sygnalizacji obciążenia i system szybkiego układania torów Appitrack. Umowa obejmuje także sześcioletni okres utrzymania (z opcją rozszerzenia do 12 lat).
– To wspaniała wiadomość dla Alstomu. Chciałbym podziękować sieci Tisséo i władzom Tuluzy za okazane nam zaufanie. Przedstawiliśmy wyjątkowo konkurencyjną ofertę systemową, proponując jednocześnie nasze najnowsze technologie i innowacje w zakresie różnych podsystemów jak pojazdy, sygnalizacja, infrastruktura i zasilanie. Zamówienie to pozwoli nam kontynuować rozwój we Francji w tych wszystkich specjalizacjach oraz wzmocni naszą obecność w regionie Oksytanii dzięki pełnemu zaangażowaniu naszych centrów kompetencyjnych w Tuluzie (komponenty elektryczne) i Tarbes (trakcja), a wkrótce także zespołu projektowego trzeciej linii metra. W prace włączą się również nasi lokalni partnerzy – mówi Jean-Baptiste Eyméoud, prezes Alstom we Francji.
Podstawowa umowa zakłada zdolność przewozową na poziomie 5 tys. pasażerów na godzinę na kierunek – wskazując zarazem potencjalne opcje zwiększenia do 10 tys. pasażerów. Jednocześnie w razie potrzeby będzie istniała możliwość wydłużenia składów z 2 do 3 wagonów, co zwiększy zdolność przewozową do 15 tys. bez potrzeby przebudowy infrastruktury.
Istotny wkład w realizację tego wyjątkowego projektu będzie miał zakład Alstom Konstal w Chorzowie, który będzie odpowiedzialny za część projektowania, całość produkcji, testy seryjne, uruchomienie oraz transport i gwarancje 28 składów pociągów składających się z dwóch wagonów każdy (z opcją rozszerzenia na dodatkowe 25 pociągów). To trzeci, po sukcesie zamówień dla Rijadu i Dubaju, projekt chorzowskiego zakładu Alstom dotyczący metra.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |