Partnerzy serwisu:

Chorzów inwestuje w tramwaje, rowery i parkingi

Kasper Fiszer 08.09.2021

Chorzów inwestuje w tramwaje, rowery i parkingi
Tramwaj w Chorzowiefot. IWimix, lic. CC BY-SA 4.0
Samorząd Chorzowa podsumowuje toczące się inwestycje tramwajowe. W związku z pandemią można było mówić o pewnych problemach z terminowością czy dostawami surowców, ale kompleksowe przebudowy ulic wraz z biegnącymi w nich torami idą naprzód. Zaawansowane są m.in. roboty na ul. 3 Maja.
Największe inwestycje infrastrukturalne, jakie toczą się obecnie w Chorzowie, związane są z modernizacją sieci tramwajowej. – Mowa tu o projektach, które łącznie kosztują ponad 100 mln zł – mówi Kamil Nowak, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Chorzowa. Dodaje, że wszystkie te przedsięwzięcia prowadzone są we współpracy ze spółką Tramwaje Śląskie. Najdroższym z realizowanych przedsięwzięć jest kompleksowa przebudowa ul. 3 Maja, której wartość to ok. 70 mln zł.

Przebudowa torowisk, ale i budowa nowych miejsc parkingowych

– Najbardziej zaawansowane są prace na odcinku od ul. Dolnej do Świętochłowic. Droga jest przejezdna, da się nią przejść, trwają ostatnie roboty przy torowisku – relacjonuje nasz rozmówca. Na tzw. odcinku górnym (od DK-79) prace zostały zaś zrealizowane w ok. 50 proc. Najbardziej intensywne prace toczą się natomiast na odcinku środkowym – pomiędzy Karola Miarki a Składową.

Ok. 12 mln zł kosztuje kompleksowa przebudowa ul. Powstańców na odcinku od Chrobrego do urzędu miasta. – Powstanie tu tylko jeden tor, bo dla tramwajów jest to droga jednokierunkowa – stwierdza przedstawiciel magistratu. – W ramach tej inwestycji powstanie zaś dużo miejsc parkingowych – dodaje. Za ok. 18 mln zł modernizowana jest ul. Hajducka. Jednym z istotniejszych elementów inwestycji ma być przesunięcie osi linii tramwajowej.

Pandemia ograniczyła plany inwestycyjne

– W Chorzowie wciąż powstają nowe ścieżki rowerowe – usłyszeliśmy w samorządzie. W ostatnim czasie drogi dla rowerów otwarto m.in. wzðłuż ul. Parkowej oraz na ocinku od rynku do granicy z Katowicami i z Siemianowicami Śląskimi. Lokalne władze zapewniają, że polityka rozwoju infrastruktury dla cyklistów będzie kontynuowana, a kolejne odcinki mają być budowane tam, gdzie tylko jest to możliwe.

Miasto dość mocno odczuło skutki pandemii. – Początkowy niepokój wpłynął na terminowość prac – przyznaje Kamil Nowak. Zwraca on uwagę, że problemy dotyczyły także dostępności surowców i półproduktów. Należy też podkreślić, że w zeszłym roku Chorzów zrezygnował z realizacji zaplanowanego wcześniej remontu ul. Poniatowskiego.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Koronawirus a transport