Partnerzy serwisu:

Chińczycy chcą sprzedawać Smart Panda Bus

Jakub Dybalski 21.01.2019

arrow
arrow
Chińczycy chcą sprzedawać Smart Panda Bus
fot. DeepBlue Technology
Chińczycy chcą sprzedawać Smart Panda Bus
Chińczycy chcą sprzedawać Smart Panda Bus
Chińczycy chcą sprzedawać Smart Panda Bus
Chińczycy chcą sprzedawać Smart Panda Bus
Na niedawnych targach sztucznej inteligencji w Szanghaju firma DeepBlue Technology zaprezentowała autonomiczny autobus Smart Panda Bus. Pojazd ma być supernowoczesny i „inteligentny”, choć poza informacjami producenta niewiele o nim wiadomo.
Producent chwali się, że 12-metrowy, elektryczny autobus, poza tym, że jest autonomiczny, ma szereg bardzo nowoczesnych funkcji. Posiada autopilota, rozpoznawanie odcisków palców, polecenia głosowe, dokładne nakierowywanie reklam na pasażerów, system monitorujący pojazd i rozpoznający niebezpieczne zachowania, system inteligentnego zarządzania awaryjnym opuszczeniem pojazdu. Poza tym pasażerowie na pokładzie Smart Panda Bus mogą m.in. robić zakupy w trakcie jazdy przez przesunięcie dłoni przez dokładny system identyfikacji biometrycznej.

W relacji „China Daily” z prezentacji pojazdu 18 stycznia wskazano też, że autobus posiada systemy kontroli jazdy, które pozwalają na ominięcie przeszkody na trasie lub zahamowanie przed nią.

Z bardzo entuzjastycznego komunikatu producenta, który jednak należy traktować ostrożnie, wynika, że autobusem zainteresowane są nie tylko chińskie, ale też europejskie miasta i ma być dostępny już w tym roku.

„Ostrożnie”, bo o pojeździe można się dowiedzieć niewiele więcej niż tylko z komunikatu, ale też ze strony producenta. Europejskie doświadczenia z autonomią w autobusach na razie ograniczają się do systemów asystujących kierowcy, a możliwości prawne dopuszczające takie autobusy na ulice są słabo zaawansowane.

Chiński projekt sprzed kilku lat – przedziwnego połączenia wielkiego autobusu i tramwaju – który miał zrewolucjonizować transport publiczny na świecie i był prezentowany (w postaci makiety), m.in. na targach Innotrans w Berlinie, zbankrutował zanim wyszedł poza fazę prototypu. Cicho również o innym pomyśle – tramwaju na kołach.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Mobilność
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony