Partnerzy serwisu:

Chemnitz prezentuje pierwszy tramwaj Skoda ForCity (zdjęcia)

Witold Urbanowicz 07.12.2018

arrow
arrow
Chemnitz prezentuje pierwszy tramwaj Skoda ForCity (zdjęcia)
fot. Skoda
Chemnitz prezentuje pierwszy tramwaj Skoda ForCity (zdjęcia)
Chemnitz prezentuje pierwszy tramwaj Skoda ForCity (zdjęcia)
Chemnitz prezentuje pierwszy tramwaj Skoda ForCity (zdjęcia)
Chemnitz prezentuje pierwszy tramwaj Skoda ForCity (zdjęcia)
Chemnitz prezentuje pierwszy tramwaj Skoda ForCity (zdjęcia)
Chemnitz prezentuje pierwszy tramwaj Skoda ForCity (zdjęcia)
Chemnitz prezentuje pierwszy tramwaj Skoda ForCity (zdjęcia)
Chemnitz prezentuje pierwszy tramwaj Skoda ForCity (zdjęcia)
Chemnitz prezentuje pierwszy tramwaj Skoda ForCity (zdjęcia)
Chemnitz prezentuje pierwszy tramwaj Skoda ForCity (zdjęcia)
Chemnitz prezentuje pierwszy tramwaj Skoda ForCity (zdjęcia)
W tym tygodniu CVAG, operator komunikacji w Chemnitz, zaprezentował pierwszy tramwaj z rodziny Skoda ForCity. W sumie do niemieckiego miasta przyjedzie 14 nowych pojazdów, które pozwolą na zastąpienie wysłużonych Tatr.
Pierwszy tramwaj z rodziny ForCity dotarł do zajezdni CVAG pod koniec listopada, a jego publiczna prezentacja odbyła się 5 grudnia. W sumie do Chemnitz trafi 14 dwukierunkowych niskopodłogowych tramwajów. Wartość zlecenia z czerwca 2016 r. to 35 mln euro. Dostawy potrwają do połowy 2019 r.

Długość pojazdów, które są w pełni niskopodłogowe, to 31,4 m, a ich szerokość wynosi 2,65 m. Tramwaje pomieszczą 281 pasażerów, z czego 64 na miejscach siedzących. Wewnątrz przewidziano dwie wydzielone przestrzenie, które są w stanie zmieścić nawet cztery wózki inwalidzkie bądź sześć rowerów. Pudło pojazdu wykonane jest w oparciu o stal nierdzewną. Tramwaje mogą rozwijać prędkość do 80 km/h, choć w Chemnitz obowiązuje ograniczenie do 60 km/h.

Teraz nowy tramwaj będzie musiał przejść długą procedurę homologacyjną. W Pilźnie przeprowadzano już chociażby testy związane z ognioodpornością. W Chemnitz odbędą się testy hamowania, po których pojazd będzie mógł wyjechać na ulice. Tutaj przeprowadzane będą dalsze badania związane z systemami sterowania, obsługą zwrotnic, emisją hałasu itp.

W styczniu 2019 r. do Chemnitz dotrze drugi pojazd, dzięki czemu będą mogły rozpocząć się szkolenia motorniczych. Jeśli wszystko pójdzie sprawnie, nowe tramwaje zabiorą na pokład pasażerów – w ramach testów – jeszcze wiosną.

Nowe tramwaje zastąpią wysokopodłogowe Tatry T3D-M, które będą służyć jako rezerwa. Jak przekonuje CVAG, ich dostosowywanie do współczesnych wymogów nie jest opłacalne, a utrzymywanie pojazdów w sprawności jest mocno utrudnione z uwagi na chociażby problemy z częściami zamiennymi.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony