Partnerzy serwisu:

Centralny System Komunikacji Miejskiej zrewolucjonizował szczeciński transport

Michał Szymajda 22.05.2015

Centralny System Komunikacji Miejskiej zrewolucjonizował szczeciński transport
Zachodniopomorskie Forum Transportu Zintegrowanegofot. Michał Szymajda
– Zarządzanie komunikacją miejską ze zintegrowanym systemem informatycznym i bez niego to dwa różne światy. Teraz nie wyobrażamy sobie, że tego narzędzia moglibyśmy nie mieć – mówili szczecińscy urzędnicy podczas Zachodniopomorskiego Forum Transportu Zintegrowanego.
Podczas panelu dyskusyjnego poświęconemu nowoczesnym narzędziom zarządzania komunikacją miejską na Zachodniopomorskim Forum Transportu Zintegrowanego, jego uczestnicy rozmawiali o tym, co może zaproponować współczesna informatyka transportowi miejskiemu.

– Wcześniej dyspozytorzy do określania pozycji pojazdów używali tablic korkowych, teraz, z systemem informatycznym, mamy gwarancję dokładności, co przekłada się na poziom świadczonych usług. Sami dyspozytorzy tak bardzo pokochali system, że nie wyobrażają sobie powrotu do starych, analogowych rozwiązań, a dni, w których konserwujemy system są ich najczarniejszymi – mówił na temat szczecińskiego Centralnego Systemu Komunikacji Miejskiej Krzysztof Miler z Zarządu Dróg i Transportu w Szczecinie, odpowiedzialny za jego wdrożenie.

– Trzeba sobie zdać sprawę, że w tak dużej aglomeracji jaką jest Szczecin, przed wprowadzeniem CSKM nie mieliśmy kontroli nad flotą pojazdów, bez systemu monitoringu komunikacja była postrzegana jako przeciętnie bezpieczna i dla kierowców i dla pasażerów – dodaje Andrzej Gajda, pełnomocnik prezydenta Szczecina ds. realizacji projektu.

Michał Grobelny z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR pytał o największe komplikacje, jakie pojawiły się podczas realizacji projektu wartego łącznie 54 miliony złotych.

– Przy tej skali realizacji inwestycji, kiedy w pojazdach jest kilka tysięcy urządzeń check-out i check-in, a także innych, które lokalizują autobus, czy monitorują wnętrze pojazdu, proces instalacji urządzeń musi być długotrwały. Podstawą jest więc doskonała, zgrana współpraca z przewoźnikami, których w Szczecinie jest kilku. Na szczęście, udało się to nieźle – ocenił Bolesław Hilarecki, dyrektor ds. technicznych wykonawcy systemu, firmy GMV.

– Byliśmy też zdziwieni długością procedur związanych ze stawianiem masztów dla tablic dynamicznej informacji przystankowej. Na początku oceniono, że potrwają nawet półtora roku, podczas gdy w planach zakładaliśmy najwyżej 14 miesięcy. Na szczęście, dzięki współpracy z Eneą, udało się wszystko dopiąć w terminie – dodał Miler.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inteligentne systemy transportowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony