Partnerzy serwisu:

Bytom: Moderus na linii 38, ale eNka jeszcze wróci [zdjęcia]

Redakcja 10.07.2020

arrow
arrow
Bytom: Moderus na linii 38, ale eNka jeszcze wróci [zdjęcia]
fot. UM Bytom
Bytom: Moderus na linii 38, ale eNka jeszcze wróci [zdjęcia]
Bytom: Moderus na linii 38, ale eNka jeszcze wróci [zdjęcia]
Bytom: Moderus na linii 38, ale eNka jeszcze wróci [zdjęcia]
Bytom: Moderus na linii 38, ale eNka jeszcze wróci [zdjęcia]
Bytom: Moderus na linii 38, ale eNka jeszcze wróci [zdjęcia]
Bytom: Moderus na linii 38, ale eNka jeszcze wróci [zdjęcia]
Bytom: Moderus na linii 38, ale eNka jeszcze wróci [zdjęcia]
Bytom: Moderus na linii 38, ale eNka jeszcze wróci [zdjęcia]
Bytom: Moderus na linii 38, ale eNka jeszcze wróci [zdjęcia]
Bytom: Moderus na linii 38, ale eNka jeszcze wróci [zdjęcia]
Bytom: Moderus na linii 38, ale eNka jeszcze wróci [zdjęcia]
Linia tramwajowa nr 38 biegnąca ul. Piekarską i kursujący tam zabytkowy wagon to jedna z wizytówek Bytomia. Na czas epidemii ze względów sanitarnych charakterystyczny tramwaj zniknął z torów, a jego miejsce od czwartku 9 lipca zajął nowoczesny „niskopodłogowiec”.
Debiutujący na bytomskich torach dwukierunkowy Moderus MF 11 AC BD, któremu tramwajarze nadali dźwięczne imię „Kasia”, zakupiony został w firmie Modertrans Poznań i od 9 lipca obsługuje już pasażerów linii nr 38. – Już na etapie opracowywania projektu unijnego, który realizujemy wspólnie z dziesięcioma miastami Metropolii, zamówiliśmy specjalnie pod tę linię dwa wagony niskopodłogowe, dwukierunkowe, żeby mogły obsługiwać ul. Piekarską. To pojazdy bardzo przyjazne dla pasażerów, które wprowadzą nową jakość na tej linii – mówi Bolesław Knapik, prezes zarządu Tramwajów Śląskich.

Wprowadzone do eksploatacji nowe nabytki wyposażone są w klimatyzację w przedziale pasażerskim, WiFi, ładowarki USB, rampy ułatwiające wózkom wjazd do tramwaju, a także inteligentne urządzenia informacji pasażerskiej.

– Zabytkowa „38” to jeden z naszych symboli, dlatego chcę uspokoić wszystkich jej miłośników i zapewnić, że nie zniknie ona z krajobrazu Bytomia – mówi Mariusz Wołosz, prezydent Bytomia. – Trzeba jednak powiedzieć wprost, że dotychczasowy tabor był mocno wyeksploatowany i niezbyt komfortowy dla osób starszych czy mających trudności z poruszaniem się. Nowy, niskopodłogowy tramwaj zniweluje te niegodności – dodaje prezydent.

I tak zabytkowa eNka, po złagodzeniu rygorów sanitarnych, będzie poruszała się po bytomskich torach na przemian z tramwajem niskopodłogowym. – Tylko w ten sposób możemy zadbać o starszych czy niepełnosprawnych pasażerów, a jednocześnie zachować niepowtarzalny klimat ul. Piekarskiej, po której już od przeszło 100 lat jeżdżą tramwaje – mówi prezydent Mariusz Wołosz.

Przypomnijmy, że w marcu, kiedy ogłoszono stan epidemii, linia nr 38 została zawieszona, gdyż w zabytkowym wagonie typu N nie było możliwości spełnienia obostrzeń sanitarnych związanych z pandemią COVID-19. Linia ma zaledwie 1350 metrów, a jej początki sięgają 1913 roku. Jest aktualnie najkrótszą linią tramwajową w Polsce. Możliwość przejechania się zabytkowym regularnie kursującym tramwajem ściąga do naszego miasta miłośników komunikacji miejskiej z Polski i zagranicy.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony