Partnerzy serwisu:

Bydgoszcz może otrzymać środki na trzy tramwaje

Witold Urbanowicz 03.11.2021

Bydgoszcz może otrzymać środki na trzy tramwaje
fot. MJ
Przepadł wniosek Bydgoszczy na środki z Polskiego Ładu na zakup 46 nowych tramwajów. Ministerstwo Funduszy i Polityki Rozwoju przekazało jednak, że miasto może otrzymać z funduszy europejskich 25 mln zł, co pozwoli na zakup trzech tramwajów. Wpierw jednak samorząd musiałby wykonać kilka kroków formalnych.
Bydgoszcz starała się o środki na zakup 46 tramwajów, ale wniosek, złożony w ramach Polskiego Ładu, nie został zaakceptowany. Teraz Ministerstwo mówi, że miasto może starać się o środki na zakup trzech tramwajów w ramach kończącej się perspektywy unijnej. – Zgodnie z przyjętą wizją miasta przewozy tramwajowe mają pełnić dominującą rolę w przewozach pasażerskich w Bydgoszczy. Nowe tramwaje zapewnią pasażerom komfortową i bezpieczną podróż – mówi Waldemar Buda, wiceminister funduszy i polityki regionalnej.

Jak informuje Ministerstwo, projekt przejdzie teraz proces identyfikacji do programu Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) 2014-2020. To oznacza, że wpierw musi być ujęty w strategii Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT). Wymaga to podjęcia prac przez samorządy i aktualizacji strategii ZIT. Beneficjent – miasto Bydgoszcz po identyfikacji – powinien złożyć wniosek o dofinansowanie do Centrum Unijnych Projektów. Po pozytywnej ocenie, podpisana zostanie umowa o dofinansowanie z UE.

W ramach środków POIiŚ na lata 2014-2020 Bydgoszcz otrzymała środki na trzy projekty: budowę nowej linii tramwajowej wzdłuż ul. Kujawskiej oraz na odcinku pomiędzy ul. Fordońską i ul. Toruńską, przebudowę infrastruktury wzdłuż ul. Chodkiewicza oraz zakup taboru tramwajowego. Ich łączna wartość to 464,80 mln zł, w tym dofinansowanie z Funduszy Europejskich wynosi 279,18 mln zł.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony