Transport Publiczny mobile
Partnerzy serwisu:

Bydgoszcz dokłada pieniądze do remontu torów na Wojska Polskiego i wybiera ZUE

Witold Urbanowicz 12.06.2018

Bydgoszcz dokłada pieniądze do remontu torów na Wojska Polskiego i wybiera ZUE
Węzeł Wojska Polskiego, Szpitalna, Szarych Szeregów, Bełzymat. ZDMiKP Bydgoszcz
ZDMiKP w Bydgoszczy rozstrzygnął przetarg na przebudowę trasy tramwajowej w ciągu ul. Wojska Polskiego od pętli Magnuszewska do skrzyżowania ze Szpitalną i Szarych Szeregów. Zamawiający zwiększył budżet i postanowił wybrać ofertę, złożoną przez ZUE.
Przedmiotem przetargu, prowadzonego przez Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, jest przebudowa trasy tramwajowej w ciągu ul. Wojska Polskiego od pętli Magnuszewska do skrzyżowania i rozjazdów u zbiegu Wojska Polskiego, Szpitalnej, Szarych Szeregów, Bełzy. Inwestycja realizowana będzie jako zadanie 2 projektu unijnego budowy trasy tramwajowej wzdłuż ul. Kujawskiej na odcinku od ronda Kujawskiego do ronda Bernardyńskiego.

Po przebudowie tramwaje z pętli Magnuszewska będą mogły wyjeżdżać w obie strony, także w kierunku ronda Kujawskiego. Na samej rozbudowanej pętli będą możliwe przesiadki do autobusów. Również w węźle Wojska Polskiego, Szpitalna, Szarych Szeregów, Bełzy pojawi się nowa dwustronna relacja skrętna między pętlami Magnuszewska i Glinki. W ciągu al. Wojska Polskiego powstaną dodatkowe, trzecie tory do skrętu.

Miesiąc temu minął termin składania ofert. Wystartowały trzy firmy. Najtańszą propozycję złożyło ZUE z Krakowa, które zaproponowało kwotę blisko 65 mln zł brutto. Oprócz tego o zamówienie ubiegali się konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia, Spaw-Tor i Progreg Budownictwo oraz firma Trakcja PRKiI.

Wszystkie oferty przekraczały znacząco budżet, wyznaczony na kwotę 32,8 mln zł brutto. Ostatecznie zamawiający postanowił zwiększyć budżet i wybrał ofertę złożoną przez firmę ZUE.

Roboty budowlane na obszarze węzła rozjazdowego u zbiegu Szarych Szeregów, Bełzy i Szpitalnej mogą zostać rozpoczęte najwcześniej 1 lipca 2018 r. i zakończone najpóźniej do 18 maja 2019 r. W tym czasie ruch tramwajowy na obszarze węzła będzie całkowicie wstrzymany. Od 1 czerwca 2019 r. musi istnieć możliwość przejazdu tramwajów w kierunku pętli Kapuściska i Glinki. Zamówienie ma zostać wykonane w całości do 18 października 2019 r.
Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony