Partnerzy serwisu:

Burmistrz Woli mocno za tramwajem na Odolanach. Priorytet dla transportu zbiorowego

Witold Urbanowicz 15.12.2017

Burmistrz Woli mocno za tramwajem na Odolanach. Priorytet dla transportu zbiorowego
fot. Martyn Janduła
Planowanej rozbudowie sieci tramwajowej w Warszawie często towarzyszą szereg emocji i głosów sprzeciwu grup mieszkańców, którzy obawiają się hałasu i wpływu na ruch samochodowy. Nie inaczej jest na ul. Ordona w rejonie intensywnie rozbudowujących się Odolan, przez które ma prowadzić tramwaj z Woli do Wilanowa. Władze dzielnicy wypowiadają się jednak jasno. – Głosy mieszkańców w tym zakresie będą brane pod uwagę, ale pierwszeństwo ma infrastruktura miejska i transport publiczny. Miasto jest miastem i pewien standard życia w mieście wymaga komunikacji publicznej – mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz dzielnicy Wola.
Na terenach poprzemysłowych Odolan powstają spore osiedla mieszkaniowe. Rodzi to szereg problemów. Jednym z nich jest konflikt interesów i uciążliwości związane z wciąż funkcjonującym przemysłem oraz bazami rozładunkowymi. Kolejna kwestia to obsługa komunikacyjna.

W przyszłości obszar ten ma być obsługiwany przez komunikację szynową. – Zaawansowane są prace Tramwajów Warszawskich nad trasą z Woli do Wilanowa. Jedno z rozgałęzień będzie prowadzić przez Odolany – przypomina Krzysztof Strzałkowski, burmistrz dzielnicy Wola. Tory , które w rejonie przedłużenia ulicy Prądzyńskiego będą wychodzić z tunelu, dalej poprowadzą wzdłuż ulicy Ordona do Kasprzaka.

Kwestia budowy tramwaju jak zwykle budzi sporo emocji. Część obaw dotyczy wpływu tramwajów na ruch samochodowy, w tym wyjazdy z parkingów podziemnych. – Z jednej strony mieszkańcy Odolan chcą nowej infrastruktury, ale z drugiej strony jest też silna grupa, która protestuje przeciwko autobusowi i tramwajowi na Odolanach. To są głosy głośne, choć mniejszościowe – podkreśla Strzałkowski.

Burmistrz rozwiewa też wątpliwości związane ze wzmożonym hałasem. – dobrze wykonane torowiska w nowej technologii są znacznie cichsze od komunikacji autobusowej i zmniejszają obciążenie hałasowe związane z komunikacją – przekonuje Krzysztof Strzałkowski.

Władze Woli deklarują jasne poparcie dla tramwaju. – Głosy mieszkańców w tym zakresie będą brane pod uwagę, ale pierwszeństwo ma infrastruktura miejska i transport publiczny. Trudo mi sobie wyobrazić taką dużą dzielnicę z kilkunastotysięcznymi osiedlami, która tam może powstać, bez tramwaju i autobusu. Chciałbym się jednoznacznie wypowiedzieć: miasto jest miastem i pewien standard życia w mieście wymaga komunikacji publicznej – zapewnia burmistrz. – Nie wyobrażam sobie np. dzieci dojeżdżających do szkół ponadpodstawowych, którzy musieliby iść do przystanku 2-3 km. To jest nie do zaakceptowania – dodaje Krzysztof Strzałkowski.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Tramwaje Warszawskie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony