Partnerzy serwisu:

Budowa metra wyłączyła priorytet tramwajów. Ale nie na stałe

Witold Urbanowicz 06.12.2016

Budowa metra wyłączyła priorytet tramwajów. Ale nie na stałe
fot. UM Warszawa
W związku z budową dwóch stacji metra pod Górczewską na zachodnim odcinku II linii metra wyłączono priorytety tramwajowe na równoległym ciągu Połczyńskiej i Wolskiej. Odbija się to na czasie przejazdu i punktualności komunikacji szynowej. Urzędnicy zapewniają, że priorytety wrócą, gdy unormuje się sytuacja ruchowa na drogach.
Budowa odcinka zachodniego II linii metra do stacji C6 Księcia Janusza daje się we znaki mieszkańcom Woli i Bemowa od nocy z 25 na 26 listopada. Wtedy ograniczono bądź zamknięto przejazd ulicą Górczewską, pod którą powstaną stacje C6 Księcia Janusza i C7 Młynów. W związku ze zmianami w ruchu autobusy jadące Górczewską od Bemowa skierowano Elekcyjną i Kasprzaka, wzmocniono też tramwaje w ciągu Wolskiej i Połczyńskiej, jak i Obozowej.

Zmiany w organizacji ruchu mają jednak bardziej daleko idące skutki. Wyłączono m.in. niedawno wprowadzony priorytet dla tramwajów w ciągu Wolskiej i Połczyńskiej. – Tym ciągiem porusza się teraz o wiele więcej tramwajów niż przez rozpoczęciem budowy metra, bo jest to główna trasa komunikacji tramwajowej wspomagającej autobusy kursujące trasami objazdowymi. Tak duża liczba tramwajów mogłaby spowodować utrudnienia w ruchu pojazdów – mówi Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

Mowa jest o trzech sygnalizacjach – Wolska/Redutowa, Wolska/Sowińskiego i Połczyńska/Parking P+R . Odbija się to na ruchu tramwajów. Jak informują TW, czas przejazdu wydłużył się o 1-2 minuty, choć – jak zaznacza spółka – straty czasu mają charakter bardzo losowy. Pogorszyła się też punktualność o pięć punktów procentowych.

W środowisku związanym z ruchem tramwajowym pojawiły się zarzuty do organizatora komunikacji o wyrażenie zgody na wyłączenie świeżych priorytetów. ZTM podkreśla jednak, że z decyzją nie miał nic wspólnego. – Zarząd Transportu Miejskiego stanowczo sprzeciwia się wdrażaniu sygnalizacji, które znoszą lub ograniczają priorytet dla tramwaju. Tramwaj, obok metra i kolei, jest najskuteczniejszym środkiem przewozu pasażerów w Warszawie. Nawet wyznaczenie wydzielonego pasa dla autobusów nie powinno być przeszkodą dla utrzymania priorytetu – podkreśla Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM. Jak dodaje, złożona przez budowniczych metra dokumentacja projektowa, którą opiniował ZTM, nie zawierała projektów sygnalizacji świetlnej. Dlatego też ostatni punkt opinii zawierał rekomendację „Oczekujemy przedstawienia programów sygnalizacji świetlnej celem wydania ostatecznej opinii”. Do tej pory ZTM nie otrzymał ostatecznego projektu.

Urzędnicy zapewniają, że priorytet wróci szybciej niż za kilka lat, gdy zakończy się budowa metra. – Nie został wyłączony na stałe. Wykonawca został zobowiązany do przygotowania do połowy grudnia zmienionego projektu organizacji ruchu uwzględniającego większe natężenie ruchu i akomodację dla autobusów. Ruch się jeszcze układa, chcemy, żeby to dobrze funkcjonowało – mówi Tomasz Kunert z biura prasowego UM Warszawa.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Priorytety dla tramwajów
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony