Partnerzy serwisu:

Brno wybrało wykonawcę studium podziemnej średnicy

Witold Urbanowicz 10.09.2020

Brno wybrało wykonawcę studium podziemnej średnicy
fot. Norbert Aepli, lic. CC BY SA 2.5 Wikimedia commons
W związku z przygotowaniem projektu nowego węzła kolejowego w Brnie miasto zamierza pochylić się nad kwestią dalszego rozwoju transportu szynowego. Wybrano właśnie wykonawcę studium wykonalności średnicy kolejowej północ-południe.
Brno jest drugim największym miastem w Czechach. Od dłuższego czasu przewija się temat budowy metra, czy innej formy wydzielonej, podziemnej trasy szynowej. Na razie miasto zleciło wykonanie studium wykonalności szynowej linii średnicowej, co związane jest z planowanym przeniesieniem dworca i stacji w rejon rzeki Svratka.

¬– Studium wykonalności będzie się składało z trzech części. Pierwszym będzie socjologiczne badanie mobilności miasta i obszarów podmiejskich. Ta ankieta powie nam, z jakich środków transportu korzystają ludzie i dokąd podróżują najczęściej. Określany zostanie również rozkład ruchu w ciągu dnia. Wybraliśmy firmę Stem / Mark, która zrealizuje zlecenie za 2,5 miliona koron brutto – podkreślił Petr Hladík, pierwszy zastępca burmistrza Brna.

Następnie miejska spółka Brněnské komunikace opracuje model transportowy, który zostanie dostarczony do biura architekta miasta. Ta część kosztować będzie 2 mln koron. – Ostatnia i główna część będzie poświęcona zagadnieniom technicznym. Eksperci ocenią podstawowe parametry możliwych środków transportu, które mogą korzystać z trasy z południa miasta na północ – dodał Petr Hladík.

– Studium wykonalności oceni również wpływ średnicy na środowisko i planowanie przestrzenne. Ważnym czynnikiem będzie również ocena ekonomiczna. Tę część wykona konsorcjum firm Moravia Consult Olomouc i Metroprojekt Praha. Koszt to 11,5 mln koron – powiedział Filip Chvátal, radny ds. planowania i zagospodarowania przestrzennego.

Miasto wystąpiło o dofinansowanie z Państwowego Funduszu Infrastruktury Transportowej (SFDI) w wysokości 16,5 mln koron. Biorąc pod uwagę obecny stan zaawansowania projektu, SFDI zatwierdziło dofinansowanie w wysokości 20% tej kwoty (3,3 mln koron). Brno może ubiegać się o pozostałą kwotę w przyszłym roku.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony