Partnerzy serwisu:

Brazylia kolejnym krajem, do którego wchodzi FlixBus

Jakub Rösler 29.07.2021

Brazylia kolejnym krajem, do którego wchodzi FlixBus
fot. Flixbus
FlixBus wchodzi na rynek brazylijski. Pierwsze połączenia mają być uruchomione pod koniec tego roku. Jest to możliwe dzięki liberalizacji rynku autobusowego w największym państwie Ameryki Południowej.
29 lipca 2021 – FlixMobility, spółka matka FlixBusa i FlixTrain, ogłosiła wejście na rynek międzymiastowych połączeń autobusowych w Brazylii. Zespół FlixBus Brazylia z siedzibą w Sao Paulo kierowany przez Edsona Lopesa, przygotowuje obecnie plan rozwoju siatki, a pierwsze połączenia mają być uruchomione pod koniec tego roku.
Spółka zdecydowała się na uruchomienie oferty jeszcze w tym roku z uwagi na łagodzenie lokalnych regulacji, które ma przyczynić się do tworzenia bardziej konkurencyjnego rynku w Brazylii.

– Wierzymy, że otwarcie brazylijskiego rynku mobilności to duża możliwość rozwoju dla globalnych graczy, takich jak FlixBus. Konkurencyjność to kluczowa kwestia w rozwoju gospodarczym, która z pewnością przyczyni się do zaoferowania klientom większego wyboru, a także zapewni bardziej zrównoważone i przystępne cenowo podróże. Mamy nadzieję, że inne kraje, takie jak Hiszpania, Ukraina czy Rumunia, wkrótce dostrzegą potencjał liberalizacji rynku, a tym samym zwiększenia atrakcyjności i przyciągnięcia większej liczby pasażerów do zrównoważonego transportu zbiorowego – dodał André Schwämmlein, założyciel i dyrektor generalny FlixMobility

Celem FlixBus Brazylia jest rozpoczęcie działalności operacyjnej od połączenia największych miast, w tym przede wszystkim Rio de Janeiro i Sao Paulo, a następnie dalszy rozwój w celu stworzenia ogólnokrajowej sieci połączeń autobusowych.

Na początku czerwca 2021 r. firma ogłosiła zamknięcie rundy finansowania w wysokości ponad 650 mln USD. Środki te zostaną wykorzystane do wzmocnienia i rozszerzenia oferty FlixBus i FlixTrain na nowych i istniejących rynkach. Na kluczowych rynkach europejskich, w tym w Polsce, spółka wzmacnia swoją ofertę poprzez zwiększanie częstotliwości na najważniejszych korytarzach oraz uzupełnianie jej o brakujące relacje. Obecnie w polskiej siatce FlixBusa znajduje się już ponad 200 krajowych i zagranicznych kierunków.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek autobusowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony