Bombardier pokazał nową wersję metra dla Singapuru






Bombardier pokazał wizualizację nowej wersji pojazdu Movia dla singapurskiego organizatora transportu LTA. To efekt podpisanej pod koniec września umowy na dostawę kolejnych 40 składów. Wcześnie Bombardier podpisał kontrakt na 66 składów.
W lecie 2018 roku Bombardier podpisał z singapurskim Land Transport Authority (LTA) umowę na dostawę 66 sześcioczłonowych składów. Kontrakt ten był wart ponad 740 mln europ. Nowe pojazdy zostały zakupione z myślą o obsłudze zarówno linii północ–południe, jak i wschód–zachód, na których zastąpiły starsze pociągi wyprodukowane przez Kawasaki.
Obie linie są bardzo uczęszczane. W sumie mają 102 kilometry i obsługują 59 stacji. Dziennie korzysta z nich łącznie do ok. 2 mln pasażerów.
Ostatni kontrakt z września tego roku obejmuje zakup kolejnych 40 składów wartych 338 mln dolarów. Trafią do obsługi tych samych linii. Produkcja będzie realizowana w chińskich zakładach Bombardiera zlokalizowanych w Changchun. Najnowsze pojazdy będą dostarczane do Singapuru od początku roku 2024 i będę zastępować starsze pociągi wyprodukowane przez Siemensa oraz Kawasaki-Nippon Sharyo.
LTA podkreśla, że wymiana taboru na pochodzącego od jednego producenta przyczyni się do oszczędności wnikających z efektu skali i możliwości skupienia się na obsłudze taboru jednego rodzaju. Najnowsze skład zostaną także wyposażone w systemy monitorujące prace poszczególnych podzespołów ułatwiające prace utrzymaniowe i szybkie naprawy.
Nowe składy będą sie także charakteryzowały przeprojektowanym wnętrzem, w którym znajdzie się więcej miejsca dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, ułatwione zostanie wsiadanie oraz usprawniony system informacji pasażerskiej.
Co ciekawe SMRT Trains czyli podmiot będący operatorem na wspomnianych liniach podpisał w tym samym czasie długoterminową umowę na obsługę i serwisowanie wszystkich 106 składów od Bombadiera.
Obie linie są bardzo uczęszczane. W sumie mają 102 kilometry i obsługują 59 stacji. Dziennie korzysta z nich łącznie do ok. 2 mln pasażerów.
Ostatni kontrakt z września tego roku obejmuje zakup kolejnych 40 składów wartych 338 mln dolarów. Trafią do obsługi tych samych linii. Produkcja będzie realizowana w chińskich zakładach Bombardiera zlokalizowanych w Changchun. Najnowsze pojazdy będą dostarczane do Singapuru od początku roku 2024 i będę zastępować starsze pociągi wyprodukowane przez Siemensa oraz Kawasaki-Nippon Sharyo.
LTA podkreśla, że wymiana taboru na pochodzącego od jednego producenta przyczyni się do oszczędności wnikających z efektu skali i możliwości skupienia się na obsłudze taboru jednego rodzaju. Najnowsze skład zostaną także wyposażone w systemy monitorujące prace poszczególnych podzespołów ułatwiające prace utrzymaniowe i szybkie naprawy.
Nowe składy będą sie także charakteryzowały przeprojektowanym wnętrzem, w którym znajdzie się więcej miejsca dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, ułatwione zostanie wsiadanie oraz usprawniony system informacji pasażerskiej.
Co ciekawe SMRT Trains czyli podmiot będący operatorem na wspomnianych liniach podpisał w tym samym czasie długoterminową umowę na obsługę i serwisowanie wszystkich 106 składów od Bombadiera.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |