Partnerzy serwisu:

Biletowa rewolucja w Krakowie. Wpłynęło aż 14 wniosków

Witold Urbanowicz 10.02.2022

Biletowa rewolucja w Krakowie. Wpłynęło aż 14 wniosków
fot. MPK Kraków
Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie ogłosił przetarg w formule dialogu konkurencyjnego na zaprojektowanie i wykonanie systemu biletu elektronicznego, który umożliwi zakup biletów z użyciem smartfona lub karty płatniczej w każdym pojeździe. Wnioski o udział w postępowaniu złożyło aż 14 podmiotów – polskich i międzynarodowych.
Jak pisaliśmy, Kraków szynkuje rewolucję biletową. Zarząd Transportu Publicznego ogłosił przetarg, w formie dialogu konkurencyjnego, na zaprojektowanie i wykonanie systemu, który umożliwi zakup biletów komunikacji miejskiej w każdym pojeździe za pomocą karty płatniczej bądź urządzeń mobilnych z funkcją płatności. Co ciekawe płatność będzie dokonywana na koniec dnia, a system sam wyliczy pasażerowi, za jaki bilet najbardziej opłaca mu się zapłacić. Pomoże w tym Big Data.

W ramach zamówienia ma zostać wykonany cały system informatyczny, a ponadto w każdym pojeździe MPK znajdzie się zespolony z systemem kasownik, a do użytku pasażerów zostanie oddany także portal pasażera, gdzie każdy użytkownik będzie mógł sprawdzić swoją historię transakcji. Więcej o założeniach piszemy tutaj.

Dzisiaj (10 lutego) minął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Wpłynęło aż 14 wniosków:
  • Ridango AS (Estonia)
  • Flowbird SAS (Francja)
  • Mennica Polska SA (Polska)
  • Pixel Sp. z o.o. (Polska)
  • Cubic Transportation Systems Limited (Wielka Brytania)
  • Konsorcjum Asseco Data Systems SA (Polska) i Mikroelektronika, spol. s r.o. (Czechy)
  • Konsorcjum Vayapay Besloten Vennootschap met beperkte aansprakelijkheid B.V. i Ximedes Besloten Vennootschap met beperkte aansprakelijkheid B.V. (Holandia)
  • Trapeze Poland Sp. z o.o. (Polska)
  • Konsorcjum Atos Polska SA i R&G Plus Sp. z o.o. (Polska)
  • ASEC SA (Polska)
  • Konsorcjum Hitachi Europe Limited (Wielka Brytania), reprezentowany przez oddział w Polsce i Hitachi Rail STS S.p. (Włochy)
  • GMV Innovating Solutions Sp. z o.o. (Polska)
  • Mera – Serwis SGL Sp. z o.o. SKA (Polska)
  • Konsorcjum Thales Polska sp. z o.o. (Polska) i Revenue Collection Systems France SAS (Francja)

Teraz nastąpi ocena wniosków i kwalifikacja wykonawców do dialogu co ma zająć 20 dni. Kolejnym krokiem będzie sam dialog, który potrwa 90 dni. Następnie zamawiający zaprosi do złożenia końcowych ofert.

Kryteriami wyboru oferty najkorzystniejszej będą zgodnie z następującą hierarchią (od najważniejszego do najmniej ważnego): cena, parametry dostępności, czas wdrożenia. Wagi kryteriów i sposób oceny, a także przedmiotowe środki dowodowe niezbędne do oceny ofert zostaną wskazane wraz z zaproszeniem do składania ofert. Planowany termin wykonania zamówienia: czas na wdrożenie to rok od podpisania umowy, natomiast czas obsługi przewidziano na 6 lat od podpisania umowy. Terminy mogą ulec zmianie w wyniku dialogu.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony