Bielsko-Biała: Konkurs na koncepcję centrum przesiadkowego bez pierwszego miejsca [wizualizacje]


![Bielsko-Biała: Konkurs na koncepcję centrum przesiadkowego bez pierwszego miejsca [wizualizacje] Bielsko-Biała: Konkurs na koncepcję centrum przesiadkowego bez pierwszego miejsca [wizualizacje]](https://www.transport-publiczny.pl/img/98577957921037.jpg_60-60.jpg)
![Bielsko-Biała: Konkurs na koncepcję centrum przesiadkowego bez pierwszego miejsca [wizualizacje] Bielsko-Biała: Konkurs na koncepcję centrum przesiadkowego bez pierwszego miejsca [wizualizacje]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20210611132503BB2.jpg_60-60.jpg)
![Bielsko-Biała: Konkurs na koncepcję centrum przesiadkowego bez pierwszego miejsca [wizualizacje] Bielsko-Biała: Konkurs na koncepcję centrum przesiadkowego bez pierwszego miejsca [wizualizacje]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20210611132503BB3.jpg_60-60.jpg)
![Bielsko-Biała: Konkurs na koncepcję centrum przesiadkowego bez pierwszego miejsca [wizualizacje] Bielsko-Biała: Konkurs na koncepcję centrum przesiadkowego bez pierwszego miejsca [wizualizacje]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20210611132504BB4.jpg_60-60.jpg)
![Bielsko-Biała: Konkurs na koncepcję centrum przesiadkowego bez pierwszego miejsca [wizualizacje] Bielsko-Biała: Konkurs na koncepcję centrum przesiadkowego bez pierwszego miejsca [wizualizacje]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20210611132504BB5.jpg_60-60.jpg)
![Bielsko-Biała: Konkurs na koncepcję centrum przesiadkowego bez pierwszego miejsca [wizualizacje] Bielsko-Biała: Konkurs na koncepcję centrum przesiadkowego bez pierwszego miejsca [wizualizacje]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20210611132504BB7.jpg_60-60.jpg)
![Bielsko-Biała: Konkurs na koncepcję centrum przesiadkowego bez pierwszego miejsca [wizualizacje] Bielsko-Biała: Konkurs na koncepcję centrum przesiadkowego bez pierwszego miejsca [wizualizacje]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20210611132505BB8.jpg_60-60.jpg)
![Bielsko-Biała: Konkurs na koncepcję centrum przesiadkowego bez pierwszego miejsca [wizualizacje] Bielsko-Biała: Konkurs na koncepcję centrum przesiadkowego bez pierwszego miejsca [wizualizacje]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20210611132505BB9.jpg_60-60.jpg)
![Bielsko-Biała: Konkurs na koncepcję centrum przesiadkowego bez pierwszego miejsca [wizualizacje] Bielsko-Biała: Konkurs na koncepcję centrum przesiadkowego bez pierwszego miejsca [wizualizacje]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20210611132505BB9a.jpg_60-60.jpg)
![Bielsko-Biała: Konkurs na koncepcję centrum przesiadkowego bez pierwszego miejsca [wizualizacje] Bielsko-Biała: Konkurs na koncepcję centrum przesiadkowego bez pierwszego miejsca [wizualizacje]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20210611132505BB9b.jpg_60-60.jpg)
![Bielsko-Biała: Konkurs na koncepcję centrum przesiadkowego bez pierwszego miejsca [wizualizacje] Bielsko-Biała: Konkurs na koncepcję centrum przesiadkowego bez pierwszego miejsca [wizualizacje]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20210611132506BB9c.jpg_60-60.jpg)
![Bielsko-Biała: Konkurs na koncepcję centrum przesiadkowego bez pierwszego miejsca [wizualizacje] Bielsko-Biała: Konkurs na koncepcję centrum przesiadkowego bez pierwszego miejsca [wizualizacje]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20210611132506BB9d.jpg_60-60.jpg)
Konkurs studialny na opracowanie koncepcji urbanistyczno-architektonicznej centrum przesiadkowego w Bielsku-Białej, przygotowany na zlecenie miasta przez bielski oddział Stowarzyszenia Architektów Polskich, został pod koniec maja rozstrzygnięty. Przyznano dwie drugie nagrody, trzecią i dwa wyróżnienia. Sąd konkursowy nie przyznał pierwszej nagrody.
Konkurs został ogłoszony w grudniu 2020 roku, prace można było składać do 30 kwietnia 2021 r. 57 uczestników zgłosiło wnioski o dopuszczenie do konkursu, 51 zostało dopuszczonych, natomiast prace złożyło 11 uczestników, z czego 10 spełniło warunki co do kompletu prac projektowych.
Prace oceniał sąd konkursowy pod przewodnictwem Małgorzaty Pilinkiewicz z Izby Architektów Rzeczpospolitej Polskiej i Stowarzyszenia Architektów Polskich Oddział Katowice. Pula nagród wynosiła 120.000 zł. Ostatecznie nie przyznano pierwszego miejsca, a jedynie dwa drugie, jedno trzecie i wyróżnienia.
– Praca jury była bardzo intensywna, a obrady bardzo burzliwe. Przeanalizowaliśmy wszystkie aspekty i rozwiązania oraz pomysły, które były zaprezentowane we wszystkich pracach – mówiła przewodnicząca sądu konkursowego Małgorzaty Pilinkiewicz. – Myślę, że miasto Bielsko-Biała skonsumuje te zagadnienia w formie zapisów do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i działań inwestycyjnych w tym obszarze – dodała.
Celem konkursu było wybranie najlepszej w sensie funkcjonalno-użytkowym i kompozycyjnym koncepcji urbanistyczno-architektonicznej – uwzględniającej kontekst materialny, estetyczny, kulturowy oraz społeczny istniejącego zagospodarowania obszaru i jego otoczenia. Rozwiązania konkursowe miały pomóc w planowaniu i wyznaczaniu kierunków rozwoju przestrzennego miasta.
Centrum przesiadkowe ma powstać w okolicach bielskich dworców – kolejowego i autobusowego. Plany zakładają usprawnienie połączeń z drogami S1 i S52. Lokalny transport samochodowy ułatwić ma dodatkowo powstanie nowego łącznika w postaci planowanej ulicy Nowopiekarskiej. Rozwiązanie to będzie pełnić funkcję północnej śródmiejskiej obwodnicy miasta. Powstanie nowe połączenie ulic Krakowskiej z Warszawską, wykorzystujące istniejącą ulicę Piekarską.
Według szacunków, budowa węzła przesiadkowego wraz z powstaniem ulicy Nowopiekarskiej będzie kosztować ok. 400 mln zł i zamknie się w okresie siedmiu lat. Sprawne działanie i dobrze przygotowana dokumentacja mają pozwolić na staranie się o środki europejskie na ten cel już w pierwszym rozdaniu nowej unijnej perspektywy.
Prace oceniał sąd konkursowy pod przewodnictwem Małgorzaty Pilinkiewicz z Izby Architektów Rzeczpospolitej Polskiej i Stowarzyszenia Architektów Polskich Oddział Katowice. Pula nagród wynosiła 120.000 zł. Ostatecznie nie przyznano pierwszego miejsca, a jedynie dwa drugie, jedno trzecie i wyróżnienia.
– Praca jury była bardzo intensywna, a obrady bardzo burzliwe. Przeanalizowaliśmy wszystkie aspekty i rozwiązania oraz pomysły, które były zaprezentowane we wszystkich pracach – mówiła przewodnicząca sądu konkursowego Małgorzaty Pilinkiewicz. – Myślę, że miasto Bielsko-Biała skonsumuje te zagadnienia w formie zapisów do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i działań inwestycyjnych w tym obszarze – dodała.
Celem konkursu było wybranie najlepszej w sensie funkcjonalno-użytkowym i kompozycyjnym koncepcji urbanistyczno-architektonicznej – uwzględniającej kontekst materialny, estetyczny, kulturowy oraz społeczny istniejącego zagospodarowania obszaru i jego otoczenia. Rozwiązania konkursowe miały pomóc w planowaniu i wyznaczaniu kierunków rozwoju przestrzennego miasta.
Centrum przesiadkowe ma powstać w okolicach bielskich dworców – kolejowego i autobusowego. Plany zakładają usprawnienie połączeń z drogami S1 i S52. Lokalny transport samochodowy ułatwić ma dodatkowo powstanie nowego łącznika w postaci planowanej ulicy Nowopiekarskiej. Rozwiązanie to będzie pełnić funkcję północnej śródmiejskiej obwodnicy miasta. Powstanie nowe połączenie ulic Krakowskiej z Warszawską, wykorzystujące istniejącą ulicę Piekarską.
Według szacunków, budowa węzła przesiadkowego wraz z powstaniem ulicy Nowopiekarskiej będzie kosztować ok. 400 mln zł i zamknie się w okresie siedmiu lat. Sprawne działanie i dobrze przygotowana dokumentacja mają pozwolić na staranie się o środki europejskie na ten cel już w pierwszym rozdaniu nowej unijnej perspektywy.
Komentarze:
Węzły przesiadkowe

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |