Partnerzy serwisu:

Austria testuje wodorowe Solarisy

Redakcja 21.05.2021

arrow
arrow
Austria testuje wodorowe Solarisy
fot. PKP SA
Austria testuje wodorowe Solarisy
Austria testuje wodorowe Solarisy
Austria testuje wodorowe Solarisy
Od kilku dni ulicami malowniczych miejscowości w austriackim regionie Karyntia jeździ autobus Urbino hydrogen napędzany energią pochodzącą z wodoru. Solaris rozpoczął prezentację pojazdu wodorowego, dzięki której przedstawiciele władz regionalnych oraz operatorów transportu mogą szczegółowo zapoznać się z zastosowaną w pojeździe technologią. Podczas konferencji zorganizowanej w Villach o planach zakupu autobusów wodorowych opowiadali m.in. reprezentanci Landu Karyntia, a także ÖBB Postbus. Ten pojazd cieszy się dużym zainteresowaniem lokalnych przewoźników.
W dniach 20-21 maja w austriackiej miejscowości Villach odbyła się konferencja firmy Solaris, mająca na celu prezentację autobusu wodorowego marki. Spotkanie, współorganizowane z lokalnym przedstawicielstwem spółki – Solaris Austria – było symbolicznym otwarciem cyklu testów tego modelu wśród austriackich przewoźników miejskich. Próbne jazdy wodorowego Urbino będą trwały do końca maja.

Wydarzenie, w którym uczestniczyli m.in. przedstawiciele Solaris Bus & Coach, Solaris Austria, lokalnego operatora ÖBB Postbus, władz regionu Karyntii i międzynarodowe media, było doskonałą okazją do zapoznania się z nowoczesną technologią zastosowaną w wodorowym pojeździe producenta. Szczegółową prezentację autobusu umożliwiła zarówno seria wystąpień ekspertów, opowiadających o zaletach wodoru jako czystego źródła energii, jak i jazdy testowe pojazdu, pozwalające sprawdzić osiągi autobusu i jego możliwości w rzeczywistej eksploatacji.

– Autobusy bezemisyjne to przyszłość transportu publicznego – nikt już nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Jako jeden z największych producentów pojazdów komunikacji miejskiej w Europie czujemy się odpowiedzialni za kreowanie trendów, których głównym kryterium jest troska o środowisko i komfort mieszkańców miast. Cieszymy się, że kolejne kraje są zainteresowane technologią wodorową, która jest doskonałym ekologicznym rozwiązaniem, uzupełniającym elektromobilną ofertę firmy – mówił Javier Calleja, prezes firmy Solaris Bus & Coach.

– Na drodze do przyjaznej klimatowi i bezemisyjnej przyszłości potrzebne są zarówno zmiany w zachowaniach komunikacyjnych, jak i nowe technologie napędowe. Niezwykle ważnym elementem działalności Postbus, jako największego przedsiębiorstwa autobusowego w Austrii, jest testowanie alternatywnych technologii napędowych wykorzystujących na przykład wodór czy też energię elektryczną. W naszej flocie mamy już kilka autobusów elektrycznych. Cieszymy się, że Solaris wyraźnie postawił na alternatywne technologie napędowe i mamy nadzieję, że producenci autobusów już niedługo podążą za jego przykładem. Postbus jest gotowy na wiele bezemisyjnych autobusów na austriackich drogach – powiedziała Sylwia Kaupa-Götzl, Prezes ÖBB Postbus.

Planowanym zakupom wodorowym w Austrii poświęcony został cały drugi dzień wydarzenia, podczas którego przedstawiciele władz regionu Karyntia zaprezentowali szczegóły projektu „H2 Carinthia”. Jego celem jest stworzenie modelowego regionu wodorowego przy wykorzystaniu energii pochodzącej z wodoru w transporcie publicznym i przemyśle. Program zakłada także budowę stacji tankowania wodorem. List intencyjny w tej sprawie podpisali już mi.in. najwięksi austriaccy przewoźnicy, władze miejskie i dostawcy energii.

– Przyszłość mobilności będzie w coraz większym stopniu kształtowana przez miks technologii napędowych. Dla austriackiej Karyntii zielony wodór to ważny element procesu dekarbonizacji branży i transportu oraz obniżenia ich emisyjności. Dlatego też pracujemy nad strategią wodorową, aby Karyntia stała się pionierem w wykorzystywaniu wodoru. Zwłaszcza w obszarze mobilności, w transporcie ciężkim i na dłuższych trasach wodór jako źródło napędu oferuje więcej korzyści w porównaniu do autobusów elektrycznych, na przykład dużo większy zasięg, przede wszystkim zaś jest bardziej energooszczędny niż paliwo kopalne. Napęd wodorowy w Karyntii ma więc wielki potencjał, aby przyczynić się do rozwoju neutralnego dla klimatu transportu autobusowego oraz osiągnięcia celów klimatycznych. Jestem przekonany, że napęd wodorowy sprawdzi się w codziennej eksploatacji. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, już w 2022 roku zostanie w Karyntii zbudowana stacja tankowania wodorem, a rok później pierwsze autobusy będą mogły zostać włączone do regularnego ruchu –Sebastian Schuschnig, członek rządu kraju związkowego odpowiedzialny za gospodarkę i mobilność.

Autobus wodorowy Urbino 12 hydrogen, którego premiera odbyła się w 2019 roku, uzupełnił elektromobilną ofertę Solarisa, która obejmuje także autobusy elektryczne i trolejbusy, doskonale znane w Austrii, m.in. mieszkańcom Salzburga.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
#Wodór w transporcie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony