Partnerzy serwisu:

Amsterdam: Wizja tunelu pod rzeką z wjazdem spiralnym dla rowerzystów [grafiki]

Rafał Dybiński 27.06.2020

arrow
arrow
Amsterdam: Wizja tunelu pod rzeką z wjazdem spiralnym dla rowerzystów [grafiki]
fot. Syb van Breda & Co
Amsterdam: Wizja tunelu pod rzeką z wjazdem spiralnym dla rowerzystów [grafiki]
Amsterdam: Wizja tunelu pod rzeką z wjazdem spiralnym dla rowerzystów [grafiki]
Amsterdam: Wizja tunelu pod rzeką z wjazdem spiralnym dla rowerzystów [grafiki]
Amsterdam: Wizja tunelu pod rzeką z wjazdem spiralnym dla rowerzystów [grafiki]
Propozycja budowy tunelu z olbrzymim spiralnym wejściem łączącym dworzec główny Amsterdam Centraal i dzielnicę Amsterdam Noord może rozwiązać rosnące problemy z ruchem - informuje serwis "Dutch Review".
Dla mieszkańców Amsterdam Noord, którzy korzystają z promów na rzece IJ, aby dostać się do głównego kolejowego dworca miasta, zatory stały się coraz większym problemem. Opinia publiczna i eksperci od lat są podzieleni, czy zbudować lepiej tunel czy kolejny most.

Być może receptą na komunikacyjne kłopoty będzie propozycja firmy architektonicznej Syb van Breda & Co. Obiekt "IJ Klopper" opiera się na układzie spiralnym o szerokości 50 metrów po obu stronach. Zaletą tunelu jest to, że spirala będzie mieć tylko łagodne nachylenie dla cyklistów poruszających się w górę lub w dół.

"IJ Klopper" został zaprojektowany w połowie 2019 roku, ale Rada Miejska Amsterdamu długo nie mogła przekonać się do podjęcia stosowanej decyzji, pomimo presji wywieranej przez opinię publiczną. Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 pogorszyła tylko trudną sytuację, bowiem promy łączące obie części miasta były w stanie pomieścić jedynie 20 proc. swojej zwykłej pojemności, ze względu na konieczność zachowania dystansu społecznego.

Projekt posiada jeszcze jeden istotny czynnik, mianowicie jest opłacalny. - Przez cały okres eksploatacji tunel jest trzy razy tańszy niż most - dodał twórca śmiałej koncepcji. Most jest tańszy o 50 proc. tylko podczas budowy. W dłuższej perspektywie więcej oszczędności przyniesie jednak tunel. Jeśli głębokość rzeki IJ zostanie zmniejszona, wówczas także prace budowlane nie będą wymagały większych kosztów. To pozwoli władzom Amsterdamu zrealizować inne projekty, być może równie efektowne.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rower w mieście
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony