Partnerzy serwisu:

ArcelorMittal: Tramwaj do Walcowni w Krakowie był istotny dla naszych pracowników

Witold Urbanowicz 30.11.2018

ArcelorMittal: Tramwaj do Walcowni w Krakowie był istotny dla naszych pracowników
fot. ZDMK
Od kilkunastu dni wyłączona z eksploatacji jest trasa tramwajowa wzdłuż Mrozowej w Krakowie. Nie wiadomo, kiedy i czy tramwaje w ogóle na tę linię wrócą. – Tramwaje stanowiły istotne połączenie dla wielu pracowników naszej firmy. Obecna komunikacja nie zaspokaja w pełni potrzeb naszych pracowników pracujących w systemie zmianowym – informuje Marzena Rogozik z biura prasowego ArcelorMittal, właściciela krakowskiej huty.
Zarząd Dróg Miasta Krakowa podjął decyzję o wyłączeniu z eksploatacji torowiska tramwajowego na ul. Mrozowej do Walcowni. Bezpośrednią przyczyną jest awaryjny remont torowiska w al. Solidarności i brak możliwości sensownego wytrasowania linii 22 wcześniej jeżdżącej do Walcowni. Tramwaje jednak nie wrócą na Mrozową po zakończeniu remontu al. Solidarności. Jako powody urzędnicy podają zły stan torowiska i brak wystarczających środków na remont przy jednoczesnej niewielkiej liczbie pasażerów. Choć nikt wprost nie mówi o likwidacji, pojawiają się przypuszczenia, że tramwaj w żadnej przewidywalnej przyszłości do Walcowni już nie wróci.

Odmienne zdanie w sprawie tramwaju – wbrew wielu głosom w Krakowie o niewielkiej przydatności komunikacyjnej trasy na Mrozowej – ma krakowska huta. – Tramwaje kursujące po wyłączonej z eksploatacji trasie wzdłuż ul. Mrozowej do Walcowni stanowiły istotne połączenie dla wielu pracowników naszej firmy. Najważniejszymi przystankami, z których korzystali, były przystanki: Mrozowa (NZ) oraz Walcownia. Obecnie zaproponowana linia autobusowa 132 nie zaspokaja w pełni potrzeb naszych pracowników pracujących w systemie zmianowym – informuje Marzena Rogozik z biura prasowego ArcelorMittal, właściciela krakowskiej huty.

Jednym z problemów, wskazanych przez przedstawicieli ZDMK, jest też własność terenu, przez który przebiega nieczynna linia tramwajowa. – Jesteśmy otwarci na współpracę ze wszystkimi jednostkami miejskimi, które będą chciały przeprowadzić remont lub modernizację torowiska tramwajowego w rejonie pętli tramwajowej Walcownia. Wysłaliśmy już do Zarządu Dróg pismo w tej sprawie, podkreślając, że to połączenie tramwajowe jest dla naszych pracowników ważne. Na razie nie otrzymaliśmy jeszcze żadnego pisma, ani odpowiedzi z Zarządu Dróg czy Urzędu Miasta Krakowa. Z naszej strony deklarujemy chęć współpracy zwłaszcza, że z podobną sytuacją mieliśmy już do czynienia przy okazji realizacji przebudowy ul. Igołomskiej i jej odwodnienia – deklaruje Rogozik.

W piśmie skierowanym do Urzędu Miasta ArcelorMittal podkreśla, że jest jednym z największych pracodawców oraz znaczącym płatnikiem podatków i opłat lokalnych. Obecnie główny budynek administracyjny oraz brama dla kontrahentów znajdują się właśnie w rejonie ul. Mrozowej. Huta podkreśla również, że trwałe zawieszenie ruchu stoi w sprzeczności z deklarowanym rozwojem komunikacji szynowej i będzie się wiązać ze zwiększonym ruchem samochodowym, co z kolei stanowić będzie zaprzeczenie polityki miasta w zakresie walki ze smogiem. Trudno odmówić racji takiemu stwierdzeniu, biorąc pod uwagę ofertę komunikacji zastępczej oraz stan i obecność chodników wzdłuż ul. Mrozowej.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony