Partnerzy serwisu:

Wrócił poznański rower miejski: nowe strefy i rowery 4G wzmocnią funkcję rekreacyjną systemu PRM

Redakcja/inf. pras. 02.03.2022

Wrócił poznański rower miejski: nowe strefy i rowery 4G wzmocnią funkcję rekreacyjną systemu PRM
fot. ZTM Poznań
We wtorek, 1 marca rozpoczął się 11. sezon Poznańskiego Roweru Miejskiego. W tym roku użytkownicy będą mieli do dyspozycji 8 kolejnych stref wypożyczeń i dodatkowych 87 jednośladów bezstacyjnych. Dzięki lokalizacji nowych stref 4G, wzmocniona zostanie funkcja rekreacyjna roweru miejskiego. Użytkownicy będą mogli dojechać m. in. do takich miejsc, jak Strzeszynek czy Rusałka.
Tak jak w poprzednim sezonie, użytkownicy identyfikujący się w systemie PRM poprzez kartę PEKA z ważnym biletem okresowym w momencie wypożyczenia, nadal będą mogli korzystać z bezpłatnych 30 minut podróży PRM. W ten sposób można wygodnie przesiadać się z roweru na autobus lub tramwaj na liniach ZTM. Użytkownicy bez biletu okresowego za pierwsze 30 minut wypożyczenia zapłacą symboliczną złotówkę.

– Po raz kolejny rozbudujemy system rowerów bezstacyjnych, który jest znacznie bardziej elastyczny i przyjazny dla użytkowników. Powstanie 8 nowych stref, do tego pojawi się 87 nowych rowerów 4G. Lokalizacja nowych stref wzmocni system rowerów miejskich pod względem możliwości dojazdu w rejony rekreacyjne – mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

W trakcie przerwy zimowej każdy rower, który trafił do serwisu, był dokładnie sprawdzany. Jeżeli wymagał choćby drobnej naprawy, usterka była usuwana przez specjalistów. Dodatkowo weryfikację przeszła cała infrastruktura.

PRM w liczbach

W zbliżającym się sezonie będzie można korzystać z:

- 112 stacji roweru miejskiego PRM 3G (wypożyczanych i zwracanych w stacjach PRM), a w nich prawie 1000 rowerów,

- 3 stacje PRM 3G będą z rowerkami miejskimi dla dzieci: Malta Ski, Termy Maltańskie i Rondo Śródka,

- 76 rowerów wyposażonych w foteliki, służące do przewozu dzieci,

- 833 rowerów PRM 4G i dodatkowo 30 rowerów elektrycznych PRM 4G,

- 178 miejskich stref postoju rowerów 4G. 80 stref znajduje się w pobliżu stacji PRM 3G, natomiast Strefa Centrum to obszar wewnątrz I ramy komunikacyjnej, z wyjątkiem płyty Starego Rynku.

Nowe lokalizacje stref 4G PRM: 1. Strzeszyn PKM, 2. Stary Strzeszyn (pętla), 3. Strzeszynek, 4. Rusałka, 5. Cegłowskiej, 6. Druskiennicka, 7. Wartostrada POSiR, 8. Zawady (pętla tramwajowa)

Jaka przyszłość PRM?

Umowa z obecnym operatorem Poznańskiego Roweru Miejskiego wygasa z dniem 31 grudnia 2022 r., zarówno dla systemu 3G jak i 4G. Jednak już od ubiegłego roku Zarząd Transportu Miejskiego analizuje różne warianty odnośnie możliwości funkcjonowania roweru miejskiego w stolicy Wielkopolski od 2023 roku.

Pod uwagę brane są opcje obejmujące swoim zakresem zarówno rowery stacyjne 3G (które wraz z terminalami i stojakami są obecnie własnością ZTM w Poznaniu), jak i bezstacyjne 4G. Trudno jest obecnie prognozować, który model okaże się bardziej optymalnym i tańszym rozwiązaniem.

Obecnie trwa analiza dokumentów złożonych przez potencjalnych operatorów systemu, którzy zgłosili swoje zainteresowanie w zakresie wstępnych konsultacji rynkowych, dotyczących uruchomienia oraz zarządzania i utrzymania systemu rowerów miejskich w Poznaniu od 2023 roku. Przeprowadzone konsultacje i analiza zebranych informacji pozwolą odpowiedzieć na szereg pytań i będą podstawą do podjęcia dalszych decyzji dotyczących najbliższej przyszłości systemu rowerów miejskich w stolicy Wielkopolski.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rower w mieście
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony