Grupa ZUE od jedenastu lat utrzymuje, konserwuje i naprawia infrastrukturę tramwajową w Krakowie. Firma zdobyła właśnie kontrakt na okres kolejnych trzech lat, choć zaproponowana przez nią cena przekraczała pierwotny kosztorys.
Grupa ZUE zawarła właśnie z Zarządem Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie umowę na utrzymanie, konserwację i naprawę infrastruktury tramwajowej w Krakowie w latach 2015-2018. Kontrakt obejmuje konserwację i naprawę wszystkich elementów infrastruktury tramwajowej, a także dokonywanie wszelkich napraw awaryjnych. Wartość umowy opiewa na kwotę 42,3 mln zł netto. Rozpoczęcie realizacji umowy przewidziane jest na 1 sierpnia br.
ZIKIT ogłaszał dwa przetargi na utrzymanie torowisk. W pierwszym nie był zadowolony jednak z ceny, jaką zaoferowała Grupa ZUE. Wykonawca zwracał jednak uwagę, że warunki postępowania w praktyce przerzucają na niego odpowiedzialność za zapewnienie warunków niezbędnych dla utrzymania ciągłości i bezpieczeństwa ruchu tramwajowego – bez względu na to ile remontów Kraków wykona.
Ostatecznie jednak ZIKIT znowu podpisał umowę z ZUE, choć cena oferty nadal przekraczała pierwotny kosztorys, przyjęty w pierwszym przetargu. Grupa już od jedenastu lat utrzymuje krakowskie torowiska. – Bardzo cenimy sobie tego rodzaju kontrakty utrzymaniowe, realizowane w wieloletniej formule, jako korzystne dla obu stron. Wykonawca, mając kontrakt wieloletni, może zainwestować w odpowiedni sprzęt, narzędzia i maszyny dające mu możliwość prawidłowego świadczenia usługi. Z kolei zamawiający zyskuje wiarygodnego partnera, który zapewni utrzymanie infrastruktury w odpowiednim standardzie zapobiegając jej degradacji i w efekcie umożliwiając zmniejszenie opłat za jej dostępność – komentuje Wiesław Nowak, prezes ZUE.
Warto podkreślić, że to nie jest jedyny nowy kontrakt tramwajowy Grupy ZUE. Ostatnio oferta firmy została wskazana jako najkorzystniejsza w przetargu na przebudowę (modernizację) trasy tramwajowej na odcinku Dworzec Wileński – Żerań Wschodni w Warszawie. Kwota oferty opiewa na kwotę 53 mln zł netto.
Przeczytaj komentarz prezesa Wiesława Nowaka na portalu Monitor.