Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

ZTM nie zdążył z informacją na otwarcie II linii metra

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-03-10 10:01
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

ZTM nie zdążył z informacją na otwarcie II linii metra
fot. WU
Nowe schematy w pociągach metra, umieszczone jeszcze w grudniu ubiegłego roku, zdążyły się zdezaktualizować zanim otwarto centralny odcinek II linii metra. Natomiast na stacjach I linii – częściowo poza Świętokrzyską – schematy i mapy w ogóle nie zostały wymienione i nie uwzględniają nowego odcinka metra. – Będą wymieniane sukcesywnie – mówi Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM w Warszawie.

Nowe schematy częściowo pojawiły się jedynie na stacji Świętokrzyska (w zakresie linijki z trasą – nie wymieniono tam jeszcze pomarańczowych schematów z linią metra na tle układu miasta). Jeszcze w grudniu ub.r. ZTM kompleksowo wymienił tam cały system informacji pasażerskiej. – Założeniem wymiany informacji jest całkowite odejście od istniejącego projektu oznakowania, do którego miasto nie posiada praw – informuje Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM Warszawa.

Informacji nie uaktualniono na innych stacjach I linii metra. Nie wymieniono nawet – mimo długiego okresu przygotowań do otwarcia – samych map i schematów. W tej chwili nie uwzględniają one otwartej II linii metra. – Będą wymieniane sukcesywnie – mówi Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM. Organizator nie podaje kiedy to się stanie. Według nieoficjalnych informacji problemem wciąż może być kwestia praw autorskich Ryszarda Bojara, który tworzył system informacji na I linii.

Więcej zapału w sprawie wymiany oznaczeń wykazano w sprawie pociągów metra. Tam nowe schematy pojawiły się jeszcze w listopadzie – na cztery miesiące przed otwarciem II linii metra. ZTM odpowiedzialnością za ten pośpiech obarcza Metro Warszawskie. – Nie zlecaliśmy spółce Metro Warszawskie konkretnej daty umieszczenia schematów w wagonach. Wg naszych dyspozycji moment rozpoczęcia wymiany informacji powinien być opóźniony do czasu niezbędnego na wymianę we wszystkich wagonach (czyli kilka dni przed uruchomieniem linii). Spółka podjęła decyzję o wcześniejszym ich umieszczeniu – wyjaśnia Igor Krajnow.

Efekt jest taki, że schematy zdążyły się zdezaktualizować zanim otwarto metro. Zawierają one bowiem linie na Bemowie i Tarchominie, które są oznaczone jako „w budowie”. Tymczasem zostały otwarte zanim ruszyło metro. – Elementy były przygotowywane i zlecane do druku w październiku ub.r. W tym momencie nie była pewna kolejność i dokładne daty uruchamiania poszczególnych inwestycji. Wg wiedzy obowiązującej na ów moment, w pierwszej kolejności miała zostać oddana linia M2 i taki stan rzeczy został odzwierciedlony na schemacie – informuje Krajnow.

Przykład ten pokazuje, że problemem może okazać się aktualizacja treści – tym bardziej, że teraz mają być bardziej szczegółowe. Na stacjach umieszczone są mapy z przebiegiem konkretnych linii. – Zakładamy, że częstotliwość aktualizacji odpowiadać będzie częstotliwości wymiany tzw. map przystankowych, tj. mniej więcej co kwartał. Możliwe, że w uzasadnionych sytuacjach częstotliwość ta byłaby zwiększana (lub zmniejszana) – w zależności od skali i zakresu zmian układu komunikacyjnego – zapewnia Igor Krajnow.

Różnie jest też z zapowiedziami o przesiadkach na nową linię. Wczoraj (9 marca), dzień po otwarciu, nie we wszystkich składach I linii były nadawane komunikaty. W dodatku komunikaty są nadawane w różnych momentach (nie są sprzężone z zapowiedzią następnej stacji). Niestety, do ich nagrania wykorzystano znowu innych lektorów – w tej chwili w pociągach I linii można spotkać pięć różnych głosów (Ksawery Jasieński o następnej stacji, dziennikarz Jakub Sito po polsku i angielsku o przesiadkach na kolej, syntezator mowy o stronie wysiadania w składach Inspiro w drętwych komunikatach „Proszę wysiąść na lewo/ prawo”, Tomasz Knapik o przesiadce na II linię metra, angielski lektor z II linii o przesiadce na II linię).


Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wadliwe oznaczenia w metrze. ZTM-u przez rok nie stać na poprawki

Przestrzeń

Wadliwe oznaczenia w metrze. ZTM-u przez rok nie stać na poprawki

Witold Urbanowicz 08 stycznia 2016

II linia metra dalej z błędami. Ile można poprawiać oznaczenia?

Przestrzeń

II linia metra dalej z błędami. Ile można poprawiać oznaczenia?

Witold Urbanowicz 04 sierpnia 2015

Metro: Kilkadziesiąt elementów informacji na II linii do poprawki

Przestrzeń

Metro: Kilkadziesiąt elementów informacji na II linii do poprawki

Witold Urbanowicz 28 kwietnia 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5