Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tak wygląda Inspiro dla Sofii

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
17-11-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. własne Witold Urbanowicz / Jakub Dybalski / inf. prasowa

Podziel się ze znajomymi:

W środę  (16 listopada) siedzibie Newagu w Nowym Sączu przedstawiciele spółki przewozowej Metropolitan EAD wizytowali budowane właśnie wagony metra dla stolicy Bułgarii. Pojazdy Inspiro są przygotowane przez konsorcjum Siemens-Newag i zostaną dostarczone w 2018 r. W wyglądzie przypominają te warszawskie, choć będą posiadać sporo istotnych różnic.

We wrześniu 2015 r. Metropolitan EAD, operator sofijskiego metra, zawarł umowę z konsorcjum Simetro, w skład którego wchodzą Siemens AG z Wiednia, Siemens EOOD z Sofii oraz Newag, na dostawę taboru dla planowanego centralnego odcinka III linii metra. Umowa, w związku z zabezpieczeniem finansowania, weszła w życie w lutym 2016 r. 

Zadaniem wykonawcy jest dostarczenie 20 trójczłonowych, ok. 60-metrowych pociągów Inspiro oraz systemu kontroli ruchu. Konsorcjum ma 38 miesięcy na realizację umowy. Obecnie pierwszy pojazd znajduje się na końcowym etapie produkcji, a nowe pociągi wyjadą na tory sofijskiego metra w 2018 r. Umowa zawiera również opcję na kolejne dziesięć składów dla kolejnego etapu rozbudowy trzeciej linii – o dwa odcinki o łącznej długości blisko 9 km i liczące 9 stacji.

Nowe pojazdy bazują na platformie Inspiro, obecnej w pociągach dla Metra Warszawskiego, które jest pierwszym przewoźnikiem z pojazdami tej generacji. Jak zachwala producent, pojazdy Inspiro charakteryzują się wysoką wydajnością energetyczną, niskimi kosztami eksploatacji, a także nowoczesnym designem i rozwiązaniami poprawiającymi komfort podróżowania. W pociągach Inspiro dla Sofii zostaną dodatkowo zamontowane odbieraki prądu na dachu, pozwalających na pracę w innym systemie zasilania. – Oprócz tego pociąg dla Sofii składa się z trzech wagonów, a w Warszawie jeżdżą sześciowagonowe składy. Stosujemy więc system trakcyjny, który jest w większym stopniu nadmiarowy i redundantny – jeśli w sześciowagonowym pociągu jeden z czterech silników ulegnie awarii nie będzie to stanowiło problemu, co innego natomiast w przypadku pociągu trzywagonowego .Ponadto stosujemy przesuwne drzwi, które chowają się do wewnątrz składu w przeciwieństwie do drzwi przesuwnych na zewnątrz składu – mówi Stefan Wappmann, product manager pociągów metra firmy Siemens. Dodatkowo wagony zostaną wyposażone w klimatyzację, gdyż pociągi będą eksploatowane zarówno na powierzchni, jak i w tunelach.  Więcej o pociągach dla Sofii i różnicach względem Warszawy tutaj

Zakres prac przypadających na Newag obejmuje zaprojektowanie i zabudowę wnętrza, uruchomienie pojazdów w zakładzie spółki w Nowym Sączu oraz dostawę gotowych pociągów do klienta i usługi serwisowe w okresie gwarancji.

Zgodnie z planami 16-kilometrowa trzecia linia będzie przebiegać z południowego zachodu na północny wschód. Z II linią będzie krzyżować się na stacji NDK, a z I linią na stacji Uniwersytet Sofijski im. św. Klimenta Ochrydzkiego. Pierwszy, centralny odcinek linii będzie liczył siedem kilometrów i siedem stacji.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pierwszy pociąg metra Škody dla Sofii rozpoczyna testy

Przestrzeń

Pierwszy pociąg metra Škody dla Sofii rozpoczyna testy

Przemysław Farsewicz 10 sierpnia 2025

Škoda dostarczy pociągi metra do Sofii

Przestrzeń

Škoda dostarczy pociągi metra do Sofii

Witold Urbanowicz 14 lipca 2023

Sofia z nowymi stacjami metra i ambitnym planem rozbudowy

Przestrzeń

Ostatni pociąg metra Inspiro wyruszył z Nowego Sącza do Sofii

Przestrzeń

Zobacz również:

Pierwszy pociąg metra Škody dla Sofii rozpoczyna testy

Przestrzeń

Pierwszy pociąg metra Škody dla Sofii rozpoczyna testy

Przemysław Farsewicz 10 sierpnia 2025

Škoda dostarczy pociągi metra do Sofii

Przestrzeń

Škoda dostarczy pociągi metra do Sofii

Witold Urbanowicz 14 lipca 2023

Sofia z nowymi stacjami metra i ambitnym planem rozbudowy

Przestrzeń

Ostatni pociąg metra Inspiro wyruszył z Nowego Sącza do Sofii

Przestrzeń

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij