Tramwaje Warszawskie to kolejna spółka komunikacyjna, w której doszło na przełomie czerwca i lipca do zmiany prezesa. Krzysztof Karos, który przez wiele lat kierował spółką, szykuje się do przejścia na emeryturę. Jego miejsce zajął Wojciech Bartelski.
Krzysztof Karos od kilkudziesięciu lat związany jest z komunikacją miejską. W połowie lat 70. XX w. zaczął pracę w Miejskich Zakładach Komunikacyjnych. W 1994, gdy spółkę podzielono, zaczął kierować nowo utworzonym zakładem budżetowym Tramwaje Warszawskie. Od 2003 r. TW stały się jednoosobową spółką prawa handlowego i Karos objął funkcję prezesa.
Teraz Krzysztof Karos, urodzony w 1952 r., szykuje się do przejścia na emeryturę, na razie w spółce pozostanie jako doradca. Jego miejsce od 1 lipca zajął Wojciech Bartelski, urodzony w 1977 r. W latach 2006-2014 sprawował funkcję burmistrza dzielnicy Śródmieście z ramienia PO, a w 2015 r. został powołany na członka zarządu Tramwajów Warszawskich ds. inwestycji. Bartelski zasiada też jako radny Sejmiku Województwa Mazowieckiego.
W ostatnich latach Tramwaje Warszawskie koncentrowały się na modernizacji torowisk oraz wymianie taboru. Od 2007 r. wprowadzono do ruchu 281 nowych tramwajów. Dzięki zamówieniu na 186 Swingów udało się wycofać z ruchu wysłużone parówki (tramwaje typu 13N). Plany na najbliższe lata obejmują
budowę ponad 30 km nowych tras (Światowida do Winnicy, Kasprzaka, Gocław, Zielona Białołęka oraz Wola – Dw. Zachodni – Wilanów), a także
nowej zajezdni Annopol. W tej chwili trwa
przetarg na 123 nowe tramwaje z opcją na kolejne 90.