Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Zielona Góra szykuje przebudowę zajezdni MZK pod elektrobusy

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-02-17 09:21
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Zielona Góra szykuje przebudowę zajezdni MZK pod elektrobusy
wiz. MZK Zielona Góra
MZK w Zielonej Górze ogłasza przetarg na przebudowę zajezdni autobusowej. Jego efektem będzie nowa hala obsługi oraz zadaszenie placu postojowego, przystosowane pod wprowadzenie autobusów elektrycznych. Koszt zamówienia jest szacowana na 42,9 mln zł netto.

Przedmiotem zamówienia ogłoszonego przez MZK Zielona Góra jest przebudowa zajezdni autobusowej przy ul. Chemicznej. Zadaniem wykonawcy będzie m.in. budowa wewnętrznego, zamkniętego układu komunikacyjnego m.in. z miejscami do szybkiego i wolnego ładowania autobusów elektrycznych (na ich wykonanie toczy się oddzielny przetarg), budowa stacji obsługi MZK i zadaszenia placu postojowego taboru autobusowego, remont i przebudowa budynku administracyjnego, remont i przebudowa budynku stacji paliw.

Nowa hala obsługi MZK będzie częściowo dwukondygnacyjnym obiektem. Wolna przestrzeń dachu ma być przystosowana do montażu w przyszłości paneli fotowoltaicznych. W budynku zostaną wydzielone cześć techniczna dla obsługi codziennej taboru, część warsztatowa, część biurowa i biurowo-szkoleniowa, a także część socjalna. W części technicznej przewidziano obszary sprzątania taboru, mycia autobusów, halę obsługi codziennej, umożliwiającą jednoczesną obsługę dwóch przegubowych pojazdów. W przyziemiu zostanie zlokalizowana część warsztatowa z dwiema halami napraw, warsztatem naprawy ogumienia. MZK przewiduje, że w hali obsługi pracować będzie maksymalnie 41 osób na jednej zmianie, przy czym w części technicznej przebywać będzie nie więcej niż 10 osób.


wiz. MZK Zielona Góra

Część placu postojowego zostanie zadaszona. Wiata o konstrukcji stalowej będzie znajdować się na wysokości 4,5 m. Przestrzeń będzie dzielona ścianami dla zmniejszenia wpływu niekorzystnych warunków atmosferycznych. Pod wiatą znajdzie się 61 stanowisk dla autobusów jednoczłonowych elektrycznych i 24 stanowiska dla autobusów spalinowych przebudowach. W obecnym budynku stacji paliw przewidziano pomieszczenia dla kierowców i pilotów. W dyspozytorni utworzone zostanie natomiast centrum monitoringu i nadzoru.


wiz. MZK Zielona Góra

Termin składania ofert mija 30 marca. O wyborze oferty zadecydują cena (60%), doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (20%), skrócenie czasu na wykonanie (20%). Postępowanie jest prowadzone zgodnie z zasadami przewidzianymi dla tzw. „procedury odwróconej”. Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca , którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

W trakcie prac ma zostać zachowana ciągłość pracy zajezdni. Inwestycja potrwa najpóźniej do końca lipca 2018 r. Szacunkowy koszt to 42,9 mln zł. Zielona Góra chciałaby, żeby połowę kosztów pokryła Unia Europejska. Z przewiduje możliwość udzielenia w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego zamówień o wartości do 50 % wartości zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych.

Równolegle toczą się przetargi na zakup 47 autobusów elektrycznych oraz dostawę i instalację stacji ładowania na pętlach oraz na terenie zajezdni MZK. Działania te wpisują się w plan Zielonej Góry zakładający przejście na tabor elektryczny.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS