Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Zielona Góra ponownie szuka dostawcy 47 elektrobusów za 86 mln zł netto

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-04-17 08:55
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Zielona Góra ponownie szuka dostawcy 47 elektrobusów za 86 mln zł netto
Fot. Solaris
MZK w Zielonej Górze rozpisał nowy przetarg na dostawę 47 autobusów elektrycznych o długości ok. 12 metrów oraz dwóch pojazdów serwisowych. Zamawiający liczy, że tym razem oferenci przedstawią oferty zgodne z możliwościami finansowymi przewoźnika.

Przedmiotem powtórzonego przetargu jest dostawa 47 fabrycznie nowych elektrycznych niskopodłogowych autobusów miejskich o długości 12 m, a także dwóch pojazdów serwisowych – pojazdu utrzymania ruchu oraz pojazdu pogotowia technicznego. Więcej o specyfikacji zamówienia pisaliśmy tutaj, przy pierwszym przetargu.

W poprzednim postępowaniu wpłynęły dwie oferty. Solaris zaproponował dostawy za kwotę 104,9779 mln zł brutto, natomiast konsorcjum Ursus Bus 7, w skład którego wchodzą Ursus Bus i Ursus, złożyło ofertę na kwotę blisko 104,9997 mln zł brutto. Obie oferty przekraczały kosztorys zamawiającego, który przeznaczył na realizację zamówienia kwotę 95,913 mln zł brutto. W tej sytuacji MZK podjął decyzję o unieważnieniu postępowania.

Termin składania ofert mija 25 maja. W postępowaniu mogą brać udział firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały zamówienia polegające na dostawie minimum 15 pojazdów elektrycznych pow. 7,5 t DMC, w tym jedno zamówienie na dostawę co najmniej siedmiu fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów miejskich lub trolejbusów.

Zostały zmienione kryteria wyboru ofert. Najważniejsza pozostaje cena (60%). Pozostałe punkty można otrzymać za gwarancję, skrócenie terminu pierwszej dostawy autobusów, zużycie energii elektrycznej autobusu poniżej 1 kWh/km, a także monitorowanie ciśnienia w ogumieniu z pozycji kierowcy (po 10%). Termin pierwszej dostawy określony jest na 1 lipca 2018 r., a wykonawca może zaoferować jego skrócenie o maksymalnie cztery tygodnie. Wymagana jest trzyletnia gwarancja. Punktowane będzie jej wydłużenie o okres do 24 miesięcy.

Dostawy mają być zrealizowane do 30 listopada 2018 r. Szacowana wartość zamówienia została podwyższona i wynosi obecnie 86 mln zł netto. Jednocześnie zamawiający zakłada możliwość zwiększenia zamówienia o 30% jego wartości.
Przetarg na 12-metrowe pojazdy to największe w kraju zamówienie na autobusy elektryczne. Wypełnia ono plany Zielonej Góry, która mocno chce postawić właśnie na ten rodzaj taboru. Po zrealizowaniu tego zakupu ok. 60% taboru to będą pojazdy elektryczne. Drugie zamówienie dotyczy dostaw 17 autobusów przegubowych, ale na diesel. Zielona Góra uznała, że technologie w zakresie napędu elektrycznego w przypadku tego segmentu pojazdów nie są dostatecznie przetestowane. Jednocześnie toczą się przetargi na dostawę stacji do ładowania elektryków m.in. do wybudowania na 11 pętlach, a także przebudowy i przystosowania zajezdni.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Zielona Góra ponawia przetarg na 17 przegubowców

Komunikacja

Zielona Góra ponawia przetarg na 17 przegubowców

Witold Urbanowicz 14 kwietnia 2017

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS