Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Zgierz. Zmiany wizerunkowe miejskiego przewoźnika

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2014-08-18 09:09
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Zgierz. Zmiany wizerunkowe miejskiego przewoźnika
Nowe malowanie autobusów w Zgierzuźródło: MUK Zgierz/muk.zgierz.pl
Jednolite, wpadające w oko malowanie pojazdów, umundurowanie kierowców, a także montaż klimatyzacji w części floty - to zmiany wprowadzone w ciągu ostatnich miesiącach przez przewoźnika obsługującego linie komunikacji miejskiej w Zgierzu.

Przypomnijmy: w kwietniu Markab, po odrzuceniu oferty konkurencyjnego Kris-Tour ABC, wygrał przetarg na obsługę komunikacyjną Zgierza przez najbliższych 10 lat. Obsługa sześciu linii (w tym dwóch wyjeżdżających poza granice gminy Zgierz) ma w tym czasie kosztować ok. 112 mln zł przy stawce 6,48 zł za wozokilometr.

Odważne malowanie

Jednym z wymogów postawionych przewoźnikowi w nowej umowie było właśnie ujednolicenie barw taboru. W ciągu 4 miesięcy zlikwidowano naniesione dotychczas na autobusy reklamy lub pozostałości po malowaniu poprzednich właścicieli.

Wszystkie pojazdy Markabu (30 Mercedesów O405 N i O530N Citaro) otrzymały czerwono-czarne barwy z żółtymi dodatkami. Liczne linie krzywe dodają schematowi dynamiki. Nowe zgierskie malowanie zdecydowanie wyróżnia się na tle większości polskich miast, w których dominują niewyszukane schematy oparte na podziale powierzchni karoserii liniami prostymi równoległymi do podłogi i dachu. Można też powiedzieć, że odmładza optycznie zwłaszcza starsze spośród autobusów Markabu.

Zmianie wizerunkowej przewoźnika ma służyć także jednolite czarno-białe umundurowanie kierowców. Zarówno na kieszonkach koszul, jak i na burtach pojazdów pojawiło się logo miasta - stylizowany jeż (nawiązanie do znanego wiersza Wandy Chotomskiej).

Klimatyzacja - skromne początki

W myśl zapisów umowy, odsetek pojazdów klimatyzowanych ma stopniowo rosnąć w kolejnych latach aż do 100% floty przewoźnika. Na razie Markab wyposażył w odpowiednie urządzenia sześć autobusów. W układ klimatyzacji ma być wyposażony także pojazd przegubowy, którego sprowadzenie z myślą o obsłudze najbardziej obciążonych linii zapowiada przewoźnik.

Wypełnianie wymogu dotyczącego klimatyzacji może odbywać się w trojaki sposób: poprzez instalowanie jej w już posiadanych pojazdach, zakup wyposażonych w nią egzemplarzy używanych bądź nowych. Jak dotąd ostatnimi nowymi pojazdami kupionymi przez Markab była partia czterech autobusów Jelcz M121M. Były one eksploatowane w latach 1997-2007.

W połączeniu z planowanym umożliwieniem kodowania zgierskich biletów miesięcznych na łódzkiej elektronicznej karcie miejskiej "Migawce" (o przygotowaniach informowaliśmy już na naszych łamach) wprowadzone zmiany mają skłonić mieszkańców Zgierza do częstszego korzystania z komunikacji miejskiej (także w dojazdach do Łodzi) kosztem transportu indywidualnego.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Bliżej do wspólnego biletu w aglomeracji łódzkiej

Prawo & Finanse

Bliżej do wspólnego biletu w aglomeracji łódzkiej

Kasper Fiszer 11 sierpnia 2014

Zgierz. Miasto nie zmieni przewoźnika

Komunikacja

Zgierz. Miasto nie zmieni przewoźnika

Kasper Fiszer 28 kwietnia 2014

Zgierz wciąż nie wybrał przewoźnika

Prawo & Finanse

Zgierz wciąż nie wybrał przewoźnika

Kasper Fiszer 28 marca 2014

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS