Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Zgierz: Przyszłość tramwaju jest niepewna

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2016-11-01 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Zgierz: Przyszłość tramwaju jest niepewna
Tramwaj linii 46 Łódź – Zgierz – OzorkówFot. Kasper Fiszer
Realizacja dużej inwestycji w podmiejską sieć tramwajową wciąż jest bardzo niepewna. Władze Zgierza informują, że decyzje o remoncie torów tramwajowych podejmą w przyszłym roku. Bez niego prawdopodobnie nie przetrwają aż dwie linie: 16 kończąca bieg w Zgierzu i 46 docierająca aż do Ozorkowa.

Jak kilkukrotnie pisaliśmy na łamach naszego portalu, podłódzkie gminy borykają się z brakiem pewnego źródła finansowania modernizacji zdegradowanej infrastruktury tramwajowej. Duża inwestycja pod nazwą Łódzki Tramwaj Metropolitalny miałaby objąć także zakup taboru do obsługi tras do Zgierza, Ozorkowa, Pabianic, Lutomierska i Konstantynowa Łódzkiego. Realna wydaje się jednak jedynie częściowa realizacja pierwotnego projektu, bo spośród wszystkich zainteresowanych samorządów jedynie Pabianice zadeklarowały, że chcą wyremontować tory nawet w przypadku nieuzyskania zewnętrznej dotacji na wspólne przedsięwzięcie.

Koreferat będzie gotowy w pierwszych miesiącach 2017 r.

Bez kompleksowych prac remontowych każdą z istniejących linii unikatowego systemu tramwajowej komunikacji podmiejskiej bez wątpienia czeka powolna, odwleczona w czasie śmierć techniczna. Już obecnie prędkość na niektórych fragmentach jest znacznie obniżona. Tymczasem władze Zgierza deklarują, że decyzję o ewentualnej modernizacji podejmą dopiero za kilka miesięcy.

– Decyzje w sprawach podmiejskich linii tramwajowych są zależne w znacznej mierze od opracowywanej dodatkowej dokumentacji i koreferatu studium wykonalności dla projektu Łódzki Tramwaj Metropolitalny – mówi bowiem Jan Fijałkowski, starszy referent ds. komunikacji miejskiej i obsługi interesanta Miejskich Usług Komunikacyjnych w Zgierzu. Wspomniany koreferat ma przedstawić możliwości obniżenia kosztów inwestycji i będzie opracowywany dla wszystkich tras. – Zgodnie z informacjami uzyskanymi od ZDiT w Łodzi powyższe dokumenty mają zostać opracowane w pierwszym kwartale przyszłego roku – dodaje Jan Fijałkowski.

Remont istotny nie tylko dla zgierzan

Tymczasem remont torów na terenie Zgierza jest kluczowy dla całej północnej części sieci, bo warunkuje on przetrwanie nie tylko kończącej się na zgierskim placu Kilińskiego linii 16, ale także odgałęziającej się od niej trasy 46. Przebiega ona przez centrum miasta, obsługuje kilka zgierskich osiedli, a następnie prowadzi przez tereny słabiej zurbanizowane do pętli w Ozorkowie. Działania samorządów leżących na północ od Zgierza będą zatem w oczywisty sposób uwarunkowane ostatecznymi decyzjami Zgierza.

Obok linii lutomierskiej to właśnie trasa do 20-tysięcznego Ozorkowa wymaga najpilniejszego podjęcia inwestycji. Już w lipcu awaryjnie zamykano ruch na jej końcowym fragmencie, ale przeprowadzona w trybie awaryjnym naprawa nie rozwiązała wszystkich palących problemów. Cały czas ruch odbywa się ze znacznie zmniejszoną prędkością. MPK-Łódź zwracało uwagę m.in. na stan torowiska pod wiaduktem kolejowym jeszcze na terenie Zgierza, z którego korzystają także tramwaje linii 16.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Lutomiersk: Tramwaj potrzebuje wsparcia województwa

Komunikacja

Lutomiersk: Tramwaj potrzebuje wsparcia województwa

Kasper Fiszer 27 października 2016

Pabianice z pasami tramwajowo-autobusowymi?

Komunikacja

Pabianice z pasami tramwajowo-autobusowymi?

Kasper Fiszer 20 października 2016

Łódzki Tramwaj Metropolitalny: Wciąż bez planu obniżenia kosztów

Komunikacja

Łódzki Tramwaj Metropolitalny: Wciąż bez planu obniżenia kosztów

Kasper Fiszer 14 października 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS