Miejski przewoźnik w Zgierzu sprowadził z Niemiec i Szwecji pięć używanych Mercedesów Citaro na gaz CNG. To duży zastrzyk taboru dla spółki, w której taborze – złożonym dziś wyłącznie z Mercedesów – obok pojazdów rodziny Citaro wciąż znajdują się egzemplarze starszej generacji O405N. Przemalowane na zielono pojazdy będą wykorzystywane zarówno na liniach miejskich, jak i aglomeracyjnych.
Dwa przegubowe Mercedesy O530 GNC Citaro zostały wyprodukowane w 2005 r. Do ubiegłego roku eksploatowało je przedsiębiorstwo VWG Oldenburg w Dolnej Saksonii. Podobnie jak wiele innych autobusów sprowadzanych z rynku niemieckiego, pojazdy mają tylko trzy pary drzwi – otworu drzwiowego nie ma za ostatnią osią. Sprawia to, że w polskich warunkach nadają się raczej do wykorzystywania na liniach łączących miasta aglomeracji, takich jak zgierska 2 (Aleksandrów Łódzki – Zgierz – Stryków) czy 6 i 61 do Łodzi (choć tu przeszkodą może okazać się duża wymiana pasażerów na odcinku łódzkim między dworcem Łódź Fabryczna a Dołami).
O dwa lata młodsze są trzy 12-metrowe Citaro O530 CNG II, kupione od szwedzkiego przewoźnika Bergkvarabuss Kalmar. Charakterystyka tych autobusów jest już bardziej miejska – ich nadwozia są wyposażone w drzwi na tylnym zwisie. Pojazdy mają być wykorzystywane zarówno na liniach miejskich, jak i wyjeżdżających poza granice Zgierza. Wysoki, mimo wieku, standard nowych autobusów (są wyposażone m.in. w klimatyzację) ma pozwolić Markabowi na pozyskanie nowych pasażerów. Zgierski Urząd Miasta zapowiada kolejne zakupy.
Najmocniej podkreślaną przez władze miasta cechą nowych autobusów jest jednak ich przyjazny dla środowiska napęd. Napędzane gazem CNG silniki spełniają normę emisji spalin Euro 5 i Euro 6. Aby podkreślić tę cechę, postanowiono wyróżnić je spośród reszty miejskiego taboru poprzez wyjątkowe malowanie z kolorem zielonym zamiast czerwonego i napisami „Jestem ekologiczny”. Co ciekawe, w Zgierzu eksploatowano już autobusy z napędem gazowym (cztery Neoplany N8008, kupione przez Markab w roku 2003 i wykorzystywane do 2006 r.). Ostatnią Arnę M91BF LPG na podwoziu MAN-a, sprowadzoną w 2000 r. z Oslo, skasowano natomiast w roku 2010.