Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Za rok tramwaje Stadlera pojadą po torach Petersburga

Dalej Wstecz
Autor:

Łukasz Pastor

Data publikacji:
2016-08-30 15:59
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
international Railway Journal/lp

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Za rok tramwaje Stadlera pojadą po torach Petersburga
Graf. Stadler
Firma Stadler została dostawcą pojazdów dla petersburskiej sieci tramwajowej. Pierwszych sześć z 23 zamówionych pojazdów trafi do Petersburga w lipcu 2017 roku.

Tramwaje dla Petersburga, które wyprodukuje szwajcarski przedsiębiorca, będą miały 33,45 m długości i będą zestawione z trzech członów. Dwukierunkowe pojazdy będą niskopodłogowe i będą miały dziesięcioro podwójnych drzwi (pięcioro po jednej i pięcioro po drugiej stronie pojazdu). Na pokładzie znajdzie się 66 miejsc siedzących, a tramwaj będzie w stanie pomieścić łącznie do 370 pasażerów. Będzie też specjalna przestrzeń na wózki dziecięce, wózki inwalidzkie, a także na rowery. Pojazdy mają także być wyjątkowo ciche i komfortowe dla podróżnych.

W kwietniu tego roku rada miejska Petersburga przyznała kontrakt na budowę i 30-letnią eksploatację szybkich tramwajów. Kontrakt realizuje konsorcjum Transportnaja Koncessionnaja Kompania (TKK), w skład którego wchodzą firmy: Lider Group i LSR Group. TKK zainwestuje w projekt równowartość 520 mln dolarów w trakcie 30-letniego okresu obowiązywania kontraktu. inwestycja obejmuje modernizację 14 km sieci do standardu tzw. szybkiego tramwaju, budowę nowego łącznika, zajezdni oraz zakup tramwajów. Pierwsze pojazdy Stadlera pojawią się w Petersburgu w sierpniu przyszłego roku. Projekt budowy szybkiego tramwaju w Petersburgu ma zostać zrealizowany do 2020 roku.

To pierwszy kontrakt firmy Stadler na pojazdy Metelica, które zostały stworzone specjalnie na potrzeby państw WNP. Prototyp szerokotorowego tramwaju został zaprezentowany dwa lata temu na Białorusi. Następnie ruszył na testy do rosyjskich miast, m. in. do Moskwy.

Pierwszy kontrakt na dostawę 23 tramwajów Metelica jest szczególnie ważny dla producenta, ponieważ zamówienie będzie realizowane w zakładzie w Mińsku. Od czasu znaczącego spadku wartości rubla, producentowi trudno jest pozyskać kontrakt, który mógłby być tam właśnie realizowany. Do niedawna w Mińsku powstawały piętrowe pociągi dla Aeroexpressu.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS