Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wszystkie nowe Mercedesy przed czasem w Warszawie. MZA zapowiada nowe zabytki

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
10-01-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

EvoBus i Pekao Leasing przed czasem zakończyli dostawy do MZA Warszawa w ramach leasingu 80 nowych Mercedesów Conecto. W związku z dostawami przewoźnik wycofa z ruchu Jelcze M121M, Solarisy Urbino 15 i MAN-y NG 313. Jeden Jelcz oraz jeden Solaris zostaną zachowane jako pojazdy historyczne.

Koncern EvoBus, wspólnie z firmą Pekao Leasing, zakończył dostawy dla MZA Warszawa 80 Mercedesów Conecto, w tym 45 przegubowców i 35 autobusów o długości 12 metrów. Ich produkcja odbywała się w Stambule. – Kontrakt miał być zrealizowany 25 stycznia, ale przyspieszyliśmy ostatnie dostawy. Kontrakt jest zamknięty, autobusy są zarejestrowane i wyjeżdżają na trasy – mówi Jan Kuźmiński, prezes MZA Warszawa. – Stawiamy duże wymagania dotyczące jakości i technologii. Autobusy przeszły pełną certyfikację – mówi Katarzyna Strzegowska, zastępca dyrektora ZTM Warszawa.

– Firma EvoBus w całej Europie w grudniu miała dostarczyć 2000 autobusów. Wśród tych pojazdów dostawa dla MZA stanowiła najwyższy priorytet. To kolejna dostawa dla polskiej stolicy. W MZA jeździ 140 Mercedesów Conecto, a gdy się doliczy prywatnych przewoźników liczba Mercedesów przekracza 200 – podkreśla Roman Biondi, dyrektor zarządający EvoBus GmbH.

Autobusy są wyposażone w silniki Daimler AG OM spełniające normę Euro 6. – Prawie spełniają normę low-emission. Praktycznie w pojazdach zainstalowana jest oczyszczalnia spalin i nie powiększamy przez to smogu w Warszawie – mówi Jan Kuźmiński. – Wymagania przetargu były bardzo wymagające. Mieszkańcy Warszawy otrzymują pojazdy naszpikowane innowacyjnymi rozwiązaniami. Pojazdy są wyposażone m.in. w moduł rekuperacyjny, który odzyskuje energię hamowania oraz panele słoneczne na dachu. Silnik jest tak nowoczesny, że najbardziej szkodliwe emisje są na granicy wykrywalności – podkreśla Antonio Cavotta, szef firmy EvoBus w Polsce.

– Autobusy mają kilka wyjątkowych technicznych rozwiązań. Jednym z nich jest technologia Mercedes Benz Euro 6. Bardzo nam zależało, by skupić się nie tylko na obróbce spalin poza silnikiem, tylko zbudować nową technologię silników. W ten sposób sprawiliśmy, że wartości emisji spalin są znacznie poniżej wartości granicznych przy jednoczesnych niesamowitych oszczędnościach w zużycia paliwa. Przyczynia się do tego moduł rekuperacyjny – hybrydowy. Po raz pierwszy taki moduł zaproponowaliśmy dla Warszawy – opisuje Roman Biondi.

Jednocześnie przewoźnik zapowiada kolejne zakupy. – Do roku 2020 nie będziemy już kupować autobusów silnikami diesla. Następny przetarg ogłaszamy na 80 autobusów napędzanych gazem CNG z opcją na zakup 30 autobusów. W latach 2019-2020 kupimy 130 autobusów elektrycznych. Jaki będzie rozwój technologii, co pokaże rynek, nie wiemy – czy w ogóle diesel wróci do łask – podkreśla Kuźmiński. – Mamy świadomość, że musimy poczekać na rozwój technologii. W przypadku prywatnych operatorów jest jeszcze możliwość dostarczania autobusów z napędem klasycznym, czyli silnikami diesla. Spółka miejska, wspólnie z miastem, postawiła sobie wysoką poprzeczkę, by dbać o czyste środowisko – dodaje Strzegowska.

W związku z wprowadzeniem do ruchu nowych Mercedesów MZA wycofa 17 Jelczy M121M z lat 1997-1998. Wycofywane będą też 45 Solarisów Urbino 15 i 17 sztuk MAN-ów NG 313, które służyły przez ostatnie 17 lat. Ostatnie egzemplarze wyjadą poza bramy MZA w 2019 r – wówczas też nowe elektryczne Solarisy Urbino 18 zastąpią zastąpią zwykłe Solarisy Urbino 18, które w 2004 r. były pierwszymi pojazdami w Warszawie z klimatyzacją w przestrzeni pasażerskiej. Jeden Jelcz o numerze 4590 (tzw. biała dama) i jeden 15-metrowy Solaris nr 8919 zasilą flotę pojazdów historycznych. Pojazdy zostaną poddane renowacji. Realizacja kolejnych dostaw – 10 zakontraktowanych elektrobusów Solaris Urbino 12 oraz 80 planowanych do pozyskania przegubowych autobusów gazowych – możliwe będzie wycofanie z ruchu kolejnych 45 Solarisów Urbino 15 oraz 45 MAN-ów NG 313. 
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: MZA kupiły zajezdnię Płochocińska

Komunikacja

Warszawa: MZA kupiły zajezdnię Płochocińska

Roman Czubiński 10 września 2024

Warszawa: MZA zamawia ładowarki

Komunikacja

Warszawa: MZA zamawia ładowarki

Roman Czubiński 27 sierpnia 2024

MZA Warszawa z ofertą na używane gazowce

Komunikacja

MZA Warszawa z ofertą na używane gazowce

Witold Urbanowicz 26 kwietnia 2024

Solaris z umową na kolejne 12 elektrobusów dla MZA Warszawa

Przestrzeń

MZA Warszawa podpisały umowę na 18 elektrobusów Yutonga

Komunikacja

MZA Warszawa kupi używane autobusy CNG

Komunikacja

MZA Warszawa kupi używane autobusy CNG

Witold Urbanowicz 04 marca 2024

Zobacz również:

Warszawa: MZA kupiły zajezdnię Płochocińska

Komunikacja

Warszawa: MZA kupiły zajezdnię Płochocińska

Roman Czubiński 10 września 2024

Warszawa: MZA zamawia ładowarki

Komunikacja

Warszawa: MZA zamawia ładowarki

Roman Czubiński 27 sierpnia 2024

MZA Warszawa z ofertą na używane gazowce

Komunikacja

MZA Warszawa z ofertą na używane gazowce

Witold Urbanowicz 26 kwietnia 2024

Solaris z umową na kolejne 12 elektrobusów dla MZA Warszawa

Przestrzeń

MZA Warszawa podpisały umowę na 18 elektrobusów Yutonga

Komunikacja

MZA Warszawa kupi używane autobusy CNG

Komunikacja

MZA Warszawa kupi używane autobusy CNG

Witold Urbanowicz 04 marca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij