Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocław zaprojektuje tramwaj na Nowy Dwór

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-03-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Wrocław zaprojektuje tramwaj na Nowy Dwór
Wrocław ogłosił przetarg na opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej dla trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Dokumentacja będzie gotowa w ciągu 13 miesięcy. Według założeń trasa miałaby zostać oddana pod koniec 2019 r.

Przedmiotem ogłoszonego przetargu jest opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej dla trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Projektanci muszą też przygotować warianty dla wybranych odcinków trasy oraz projekt budowlany i projekty wykonawcze z uzyskaniem wszelkich decyzji, uzgodnień i pozwoleń oraz pełnienie nadzoru autorskiego.

Jaki wariant dla pl. Orląt Lwowskich


Trasę podzielono na cztery odcinki: od pl. Orląt Lwowskich do Nabycińskiej (ok. 370 m), Nabycińska – Smolecka (tzw. Trasa Strzegomska – ok. 850 m), Smolecka – Nowodworska (ok. 2880 m) i Nowodworska – projektowana pętla za skrzyżowaniem Strzegomskiej i Rogowskiej (ok. 970 m). Dla pierwszego odcinka wykonawca musi przedstawić wariant maksymalny, przedstawiający rozwiązania docelowe, pozwalające na sprawną komunikację zbiorową oraz indywidualną oraz sposób włączenia torowiska w istniejący układ torowy na pl. Orląt Lwowskich – z przewidzianymi czterema rozjazdami dwutorowymi podwójnymi. Wariant uproszczony z kolei zawiera rozwiązania ekonomiczne, pozwalające na powiązanie trasy z placem, z minimalną ingerencją w geometrię istniejącego układu drogowego – z dwoma rozjazdami dwutorowymi podwójnymi. Zamawiający, po zapoznaniu się z tymi opracowaniami, poda wytyczne dla wariantu wynikowego.

Wytyczne dopuszczają, jako jedno z możliwych rozwiązań, wpięcie nowej trasy w ul. Robotniczą lub Braniborską – jeszcze przed samym placem Orląt Lwowskich, o ile komunikacja publiczna będzie miała zagwarantowaną przestrzeń niezajętą przez samochody (np. z wykorzystaniem idei śluzy). Istniejące jezdnie w rejonie placu mogą być przekształcone, o ile zachowane zostaną wszystkie relacje. W rejonie placu wykonawca musi przewidzieć możliwość kończenia jednej linii autobusowej.

Trasa z "estetycznymi osłonami wizualnymi"

Dla dalszych odcinków przewidziano także chodnik i trasę rowerową. Wykonawca musi też przedstawić projekt „obustronnych, nieprzeziernych osłon wizualnych obszaru przyległego w formie np. zielone ściany lub innych estetycznych rozwiązań” na odcinku tzw. Trasy Strzegomskiej. Dla odcinka pomiędzy Smolecką a Nowodworską projektant ma wykorzystać istniejącą dokumentację dla wcześniej planowanego w tym miejscu metrobusa. Przewidziano powstanie stacji prostownikowej w rejonie estakady Gądowianka.


mat. WI

Nowa trasa zostanie powiązanie torów tramwajowych na Robotniczej z torami na Śrubowej. Istniejąca pętla przy Wrocławskim Parku Technologicznym zostanie przebudowana – z dwoma torami i wyjazdem tylko w kierunku Śrubowej. Nowa pętla na Nowym Dworze musi posiadać po dwa tory przelotowe, umożliwiające jednoczesny postój trzech tramwajów.

13 miesięcy na dokumentację

Termin składania ofert mija 12 kwietnia. O wyborze zadecyduje przede wszystkim cena (95%). Pozostałe punkty można otrzymać za liczbę pobytów w ramach nadzoru autorskiego. Czas trwania realizacji zamówienia określono na 13 miesięcy od momentu jego udzielenia.

Realizację trasy tramwajowej na Nowy Dwór zapowiedziano w maju 2015 r. Wcześniej Wrocław forsował pomysł budowy metrobusu (BRT). Jeśli uzyskanie decyzji środowiskowej dla trasy autobusowo-tramwajowej pójdzie zgodnie z planem to ogłoszenie przetargu na same roboty budowlane jest możliwe również w II połowie 2017 roku. Zakończenie robót i oddanie do użytku trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór planowane jest na koniec 2019 roku.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

TAT na wrocławski Nowy Dwór po testach. Tramwaje ruszą za kilka dni

Komunikacja

TAT na wrocławski Nowy Dwór po testach. Tramwaje ruszą za kilka dni

Bartosz Chochołowski 26 sierpnia 2023

Wrocław. Pierwszy tramwaj na Nowym Dworze

Komunikacja

Wrocław. Pierwszy tramwaj na Nowym Dworze

Bartosz Chochołowski 22 sierpnia 2023

Wrocław. TAT na Nowy Dwór już z autobusami

Przestrzeń

Wrocław. TAT na Nowy Dwór już z autobusami

Błażej Organisty 24 lipca 2023

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór. Na razie dla autobusów

Komunikacja

Wrocław pokazuje pętlę TAT na Nowym Dworze

Przestrzeń

Wrocław pokazuje pętlę TAT na Nowym Dworze

Redakcja/inf. pras. 18 lipca 2023

Zobacz również:

TAT na wrocławski Nowy Dwór po testach. Tramwaje ruszą za kilka dni

Komunikacja

TAT na wrocławski Nowy Dwór po testach. Tramwaje ruszą za kilka dni

Bartosz Chochołowski 26 sierpnia 2023

Wrocław. Pierwszy tramwaj na Nowym Dworze

Komunikacja

Wrocław. Pierwszy tramwaj na Nowym Dworze

Bartosz Chochołowski 22 sierpnia 2023

Wrocław. TAT na Nowy Dwór już z autobusami

Przestrzeń

Wrocław. TAT na Nowy Dwór już z autobusami

Błażej Organisty 24 lipca 2023

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór. Na razie dla autobusów

Komunikacja

Wrocław pokazuje pętlę TAT na Nowym Dworze

Przestrzeń

Wrocław pokazuje pętlę TAT na Nowym Dworze

Redakcja/inf. pras. 18 lipca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5