Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wrocław wybiera tramwaje Modertransu. 27% niskiej podłogi

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-08-09 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocław wybiera tramwaje Modertransu. 27% niskiej podłogi
fot. wroclaw.pl
MPK we Wrocławiu rozstrzygnęło przetarg na dostawy 40 nowych, częściowo niskopodłogowych tramwajów. Wybrano ofertę firmy Modertrans, która zaoferowała zaledwie 27% niskiej podłogi, ale zarazem znacząco pobiła pod względem ceny w pełni niskopodłogowe tramwaje Pesy.

Przedmiotem rozpisanego przez MPK Wrocław przetargu jest dostawa 40 sztuk fabrycznie nowych tramwajów jednokierunkowych. Zamawiający wymaga tramwajów trójczłonowych o długości 26,5-32 m i szerokości 2,35-2,4 m. Pojemność całkowitą określono na 175 osób (przyjmując 0,20 m2 na osobę stojącą), w tym minimum 30 miejsc siedzących, z czego co najmniej dwa będą dostępne z poziomu niskiej podłogi. Wymaganych jest pięć drzwi. Więcej o specyfikacji pisaliśmy tutaj.

W lipcu minął termin składania ofert. MPK Wrocław poinformowało, że jest w stanie przeznaczyć na zamówienie kwotę 236,2 mln zł brutto. W kosztorysie mieści się tylko Modertrans, który zaoferował cenę 176,2 mln zł brutto. W pełni niskopodłogowe tramwaje Pesy to wydatek 324,4 mln zł brutto.

Dzisiaj (9 sierpnia) MPK poinformowało o rozstrzygnięciu. Bez zaskoczenia wybrano ofertę złożoną przez Modetrans. Producent ten, znany już we Wrocławiu, zadeklarował 27-proc. udział niskiej podłogi – dla porównania Pesa była gotowa dostarczyć w pełni niskopodłogowe pojazdy. Ta kwestia budzi we Wrocławiu dużo emocji. Zgodnie z wymaganiami minimalny udział niskiej podłogi musi wynieść 20%, choć punktowany był też większy jej udział. Zamawiający wyjaśnia, że taki wymóg wynika z potrzeb taborowych i możliwości finansowych. – Skupiamy się na tym, by jak najwięcej tramwajów wymienić, korzystając ze środków unijnych – w sumie mamy do wymiany ok. 150 tramwajów z lat 80. To bardzo duża liczba, musimy więc wyważyć interesy – wyjaśnia w wywiadzie Jolanta Szczepańska, dyrektor naczelna MPK Wrocław. 

Zgodnie z deklaracjami pierwsze pięć tramwajów miałoby zostać dostarczone do 15 października 2018 r. Pozostałe pojazdy mają zostać dostarczone do 30 listopada 2019 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wrocław. Balzola wygrała przetarg na tramwaj na Hubskiej

Przestrzeń

Wrocław. Balzola wygrała przetarg na tramwaj na Hubskiej

Jakub Dybalski 04 sierpnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5