Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wrocław: Rower miejski z rekordem, ale klienci narzekają

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
07-12-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Wrocław: Rower miejski z rekordem, ale klienci narzekają
fot. Bartosz Józefiak
Podczas tegorocznego sezonu Wrocławskiego Roweru Miejskiego liczba wypożyczeń wzrosła sześciokrotnie w porównaniu z 2014 r. Nic dziwnego: w 2015 roku dwukrotnie wzrosła liczba stacji WRM, a liczba rowerów – trzykrotnie. Wrocławianie chętnie przesiedli się na miejskie jednoślady, choć już na początku sezonu dały o sobie znać spore mankamenty systemu. Mimo to urzędnicy planują dalszy rozwój programu.

Od kwietnia do końca sezonu,, czyli do 1 grudnia, Wrocławski Rower Miejski wypożyczono 850 tysięcy razy. Dla porównania: We wszystkich czterech poprzednich sezonach WRM wypożyczono ok. 600 tys. razy. Liczba zarejestrowanych klientów wzrosła w 2015 r. z 70 do ponad 110 tys. osób. Ten wzrost to nie przypadek. 2015 r. liczba wypożyczalni roweru miejskiego wzrosła z 30 do 70, zaś liczba jednośladów: z 200 do 700. - W żadnym mieście nie odnotowaliśmy takiego rozwoju w tak krótkim czasie – mówi Michał Dąbrowski z firmy Nextbike, która jest operatorem WRM.

Rekord pomimo usterek

Choć wrocławianie chętnie sięgali po rower miejski szybko okazało się, że nie wszystko działa, jak należy. Problemem okazały się m.in. elektrozamki. Reklamowane jako znaczne usprawnienie systemu sprawiały sporo kłopotów. Nie brakowało lokalizacji, gdzie trzeba się było sporo nagimnastykować, by stacja odnotowała zwrot roweru. Często klienci odkładali jednoślady i dopiero po czasie orientowali się, że rower nie wpiął się w elektrozamek. A to skutkowało debetem na koncie WRM.

Dyrektor ds. Rozwoju Nextbike przyznaje, że na początku sezonu występowały problemy ze z oddawaniem rowerów na części stacji. – Powodem było złe podłoże, na którym stawialiśmy stacje. Okazało się, że przez nierówne płytki czy krzywe chodniki rowery nie są w stanie wpiąć się w elektrozamki. Przeanalizowaliśmy sytuację, wprowadziliśmy zmiany i problem został rozwiązany po kilku tygodniach.

Sporo osób we Wrocławiu narzekało też na zły stan jednośladów: zepsute siodełka, urwane hamulce, zerwany łańcuch itp. – Cały czas pracujemy nad optymalizacją i usprawnianiem działania naszych ekip relokacyjnych i serwisowych. Przerwę zimową przeznaczymy również na analizę tego sezonu, tak, żeby jak najlepiej przygotować się do kolejnego – dodaje Michał Dąbrowski.

Będzie więcej wypożyczalni

Niespodziewaną popularnością cieszył się przystanek przy Rynku. Przy najpopularniejszej stacji w mieście znalezienie wolnego miejsca dla jednośladu było właściwie niemożliwe.

– Nikt nie spodziewał się aż takiej popularności tej lokalizacji. Po części wynikała ona z eksplozji zainteresowania systemem WRM. To dla nas nowe, ciekawe doświadczenie. W żadnym innym mieście nie mamy stacji usytułowanej tak centralnie, która tak szybko i tak intensywnie absorbuje taki ruch. Tyle tylko, ze jeśli dołożymy w tym miejscu więcej elektrozamków, zachęcimy więcej osób do zostawiania tam rowerów i efekt będzie identyczny - brak miejsc na stacji – tłumaczy Michał Dąbrowski. – Być może warto rozmieścić kilka stacji przy wlotach na Rynek? Dzięki temu ruch rozłoży się równomiernie? Myślimy jeszcze nad rozwiązaniem.

Nextbike będzie we Wrocławiu zarządzał rowerem miejskim do końca 2018 r. Zgodnie z zapisami w przetargu system można do tego czasu znacznie rozbudować: do 1050 rowerów i 105 wypożyczalni. Magistrat może zainwestować nawet w 35 dodatkowych stacji. Może, ale nie musi. Wiele zależy zapewne od stanu miejskiej kasy.

– Naszym zdaniem we Wrocławiu jest miejsce na jeszcze bardziej dynamiczny rozwój systemu. Wrocławianie pokazali, że chcą korzystać z roweru miejskiego, trzeba zapewnić im tylko łatwy dostęp do stacji – mówi Michał Dąbrowski.

– W przyszłym roku na pewno przybędą dwie stacje miejskie. Nasz system motywacyjny polega na tym, że do każdych dwóch komercyjnych stacji postawionych przez operatora my dodajemy jedną stację miejską. Nie wykluczamy, że będzie ich jeszcze więcej – odpowiada Daniel Chojnacki, oficer rowerowy Wrocławia.

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Warszawa: Rekordowy rowerowy maj

Mobilność

Warszawa: Rekordowy rowerowy maj

inf. pras. UM Warszawa 10 czerwca 2023

Bydgoszcz buduje drogi rowerowe

Mobilność

Bydgoszcz buduje drogi rowerowe

Redakcja/inf. pras. 22 maja 2023

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Warszawa: Rekordowy rowerowy maj

Mobilność

Warszawa: Rekordowy rowerowy maj

inf. pras. UM Warszawa 10 czerwca 2023

Bydgoszcz buduje drogi rowerowe

Mobilność

Bydgoszcz buduje drogi rowerowe

Redakcja/inf. pras. 22 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5