Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocław projektuje tramwaj na Popowickiej i Długiej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-03-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Wrocław projektuje tramwaj na Popowickiej i Długiej
fot. Michał Szymajda
Wrocław ogłosił właśnie przetarg na projekt nowej trasy tramwajowej w ciągu ulic Popowicka – Starogroblowa – Długa – Dmowskiego. Trasa ta ma szansę powstać w latach 2018-2019 r. Wrocław liczy na środki unijne na jej realizację.

Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla trasy tramwajowej w ciągu ulic Popowicka – Starogroblowa – Długa – Dmowskiego na odcinku od Milenijnej do Jagiełły. Elementem inwestycji jest zintegrowany węzeł tramwajowo-kolejowy Wrocław-Popowice, a w przyszłości także Wrocław Szczepin. Do zadań wykonawcy będzie należało też uzyskanie wszelkich decyzji, uzgodnień i pozwoleń, w tym decyzji środowiskowej, umożliwiających prowadzenie inwestycji, jak i pełnienie nadzoru autorskiego w czasie prac.

W ramach przedsięwzięcia wykonawca, oprócz przygotowania projektu budowlanego dla tramwaju, musi opracować też wielowariantową koncepcję przebudowy wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Długiej we Wrocławiu. Projektant będzie musiał również dokonać oceny ocenę stanu technicznego nośności mostu Dmowskiego w ciągu ul. Długiej we Wrocławiu, na którym pozostawiono miejsce pod tramwaj, a także przedstawić rozwiązania umożliwiające wykorzystanie obiektu dla ruchu tramwajowego. Przedsięwzięcie obejmuje również budowę dodatkowych łuków na skrzyżowaniu Milenijnej i Lotniczej.

Trasa z ośmioma przystankami

Projektanci mają opierać się na koncepcji programowo-przestrzennej z 2007 r. Zgodnie z warunkami przetargu torowisko na odcinku wschodnim – od skrzyżowania z Jagiełły do okolic ulicy Poznańskiej – powinno zostać poprowadzone w pasie dzielącym jezdnie. Dalej torowisko powinno być poprowadzone po północnej stronie. Przewidziano torowisko wydzielone i zielone.

Przewidziano osiem par przystanków. Pierwszy w rejonie skrzyżowania z Jagiełły, następnie – w rejonie skrzyżowania z Michalczyka (na wylotach). Trzeci przystanek znajdzie się w rejonie linii kolejowej nr 143, umożliwiając w przyszłości przesiadki na kolej na planowanym przystanku Wrocław Szczepin. Dalej tramwaje zatrzymają się na wschodnim odcinku Starogroblowej, w miejscu do uszczegółowienia przez projektanta. Ponadto rezerwa pod przystanki powinna też przewidziana na zachodnim odcinku tej ulicy. Kolejny zintegrowany przystanek tramwajowy zlokalizowany będzie w rejonie linii kolejowej nr 271 i przystanku Wrocław Popowice. Dwa przystanki zaplanowano na wschodnim i zachodnim odcinku Popowickiej (do uszczegółowienia przez projektanta). Ostatni natomiast przystanek znajdzie się w rejonie skrzyżowania z Wejherowską. Wśród szczegółowych wymagań zapisano m.in. układ podwójnych przystanków na skrzyżowaniu Dmowskiego i Jagiełły – na wylotach Dmowskiego i Jagiełły oraz od strony mostu Mieszczańskiego, przy czym lokalizacja przystanku w kierunku mostu Mieszczańśkiego nie może wiązać się z ograniczeniem liczby pasów ruchu. Przewidziano obustronne dojścia do przystanków.

Realizacja 2018-2019 r.

Projektanci mogą składać oferty do 9 maja br. O wyborze zadecyduje przede wszystkim cena (95%), pozostałe punkty można dostać za liczbę pobytów w ramach nadzoru autorskiego (między 30 a 80 pobytami). Termin realizacji zamówienia określono na 13 miesięcy, przy czym uzgodniona dokumentacja budowlana ma zostać dostarczona w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy. Przewidywany termin sprawowania nadzoru autorskiego nad realizacją zamówienia określono na okres od stycznia 2018 r. do końca 2019 r.

Inwestycja jest planowana do współfinansowania ze środków UE. Dlatego też wśród wytycznych znalazło się zalecenie, by minimalizować zakres prac niesłużących bezpośrednio trasie tramwajowej, który mógłby zostać uznany za wydatek niekwalifikowany. Obejmuje to także ograniczenie prac przy przebudowie układu drogowego.


Wyświetl większą mapę
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wrocław: Tramwaj na Psie Pole. Jest umowa na studium

Przestrzeń

Wrocław: Tramwaj na Psie Pole. Jest umowa na studium

Witold Urbanowicz 07 lipca 2023

Wrocław wybrał wykonawcę studium tramwaju do Psiego Pola

Przestrzeń

Wrocław. Pierwsze nowe szyny na Pomorskiej

Przestrzeń

Wrocław. Pierwsze nowe szyny na Pomorskiej

Błażej Organisty 31 maja 2023

Wrocław: Niebawem rusza remont pętli Poświętne

Przestrzeń

Wrocław: Niebawem rusza remont pętli Poświętne

Redakcja/inf. pras. 20 marca 2023

Zobacz również:

Wrocław: Tramwaj na Psie Pole. Jest umowa na studium

Przestrzeń

Wrocław: Tramwaj na Psie Pole. Jest umowa na studium

Witold Urbanowicz 07 lipca 2023

Wrocław wybrał wykonawcę studium tramwaju do Psiego Pola

Przestrzeń

Wrocław. Pierwsze nowe szyny na Pomorskiej

Przestrzeń

Wrocław. Pierwsze nowe szyny na Pomorskiej

Błażej Organisty 31 maja 2023

Wrocław: Niebawem rusza remont pętli Poświętne

Przestrzeń

Wrocław: Niebawem rusza remont pętli Poświętne

Redakcja/inf. pras. 20 marca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5