Wrocław. Nowe drogi dla rowerów i strefy uspokojonego ruchu - Transport Publiczny
 
Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocław. Nowe drogi dla rowerów i strefy uspokojonego ruchu

Dalej Wstecz
Autor:

Bartosz Józefiak

Data publikacji:
2016-01-26 10:24
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocław. Nowe drogi dla rowerów i strefy uspokojonego ruchu
Pl. Kościuszki we Wrocławiufot. Bartosz Józefiak
Wrocławscy urzędnicy ogłosili przetarg na budowę drogi rowerowej na ul. Kościuszki w centrum miasta. Ta i kolejne inwestycje zaplanowane na 2016 r. pokazują, że miasto konsekwentnie dąży do uspokajania ruchu na głównych ciągach komunikacyjnych.

Odcinek, przy którym powstanie nowa trasa dla rowerów prowadzi od ul. Kołłątaja do placu Kościuszki i jest popularną alternatywą dla często zakorkowanej ul. Kazimierza Wielkiego. Teraz kierowcy dojeżdżający z pl. Kościuszki do dworca PKP będą musieli podzielić się jezdnią z rowerzystami. To tylko jedna z listy inwestycji, które w 2016 r. ułatwią życie rowerzystom oraz pieszym – nierzadko kosztem kierowców.

Urzędnicy łączą siatkę rowerową

Kontrapas na ul. Kościuszki pozwoli dojechać rowerem z ul. Pułaskiego do placu Kościuszki, gdzie ścieżki rowerowe rozchodzą się w kilku kierunkach. – W ten sposób połączymy drogi rowerowe na osiedlu przedmieście Oławskie z centrum miasta. Dzisiaj rowerzyści dojadą stamtąd tylko do ul. Kołłątaja, dalej drogi rowerowe się urywają. Chcemy naprawić tę sytuację - mówi Daniel Chojnacki, oficer rowerowy Wrocławia.

Pasy jezdni dla aut zostaną zwężone, zmieni się też organizacja parkingów w tym miejscu. To kolejna inwestycja, której celem jest spięcie sieci dróg rowerowych w jedną całość. Urzędnicy dążą do tego, by w mieście było jak najmniej miejsc, gdzie trasa dla rowerów nagle się urywa i nie ma dla niej kontynuacji.

Duże zasługi w rozwoju sieci rowerowej mają sami mieszańcy. To oni bardzo często w głosowaniach nad budżetem obywatelskim wybierają projekty ułatwiające życie cyklistom. W głosowaniu z 2015 r. projektów rowerowych było tak dużo, że urzędnicy nie nadążyli z ich realizacją. Wiele z nich „spadło” na 2016 r. Tak jest m.in. z drogą rowerową na ul. Traugutta od pl. Wróblewskiego do Krasińskiego. To również przedłużenie istniejącej już drogi przy ul. Oławskiej. Wciąż na realizację czeka największy projekt rowerowy w centrum, czyli przebudowa ulicy Nowy Świat i Kazimierza Wielkiego pod rowerzystów.
Pasy rowerowe pojawią się też na ul. Ruskiej od Sokolniczej do Kazimierza Wielkiego, a także przy rondzie Powstańców Śląskich oraz po wschodniej stronie ul. Powstańców Śląskich - od Sudeckiej do Swobodnej. Ciekawym rozwiązaniem są drogi rowerowe pod mostami, które ułatwiają cyklistom podróż po wałach na Odrze. Takie ścieżki powstaną w tym roku pod mostami: Warszawskimi oraz Szczytnickim.

Nowe strefy uspokojonego ruchu

Magistrat stopniowo zwiększa też powierzchnię stref uspokojonego ruchu. Dużą zmianą w centrum będzie przebudowa ul. Św. Antoniego w dzielnicy czterech świątyń. Powstanie tam pierwszy w mieście woonerf. W okresie wiosennym i letnim na jezdni zamontowane zostaną platformy, które ograniczą przestrzeń dla aut, otwierając ją dla pieszych i rowerzystów.

- Uwzględniając wpływające wnioski, w tym roku planujemy wprowadzić oznakowanie dla stref uspokojonego ruchu na ulicach: Bolesławieckiej-Stacyjnej, Brzeskiej-Świstackiego, Bogedaina –Klimasa -Międzyleskiej, Kwaśnej, Zaolziańskiej, oraz na placach Powstańców Wielkopolskich i pl. Staszica - mówi Tomasz Stefanicki, oficer pieszy Wrocławia.

Na co najmniej pięciu ulicach (m.in. na Partynickiej, Jeleniej i Partyzantów) pojawią się w tym roku progi zwalniające. Mieszkańcy domagają się też nowych azyli dla pieszych. Urzędnicy zamontują je na Boya-Żeleńskiego i Różyckiego. - Kolejka wniosków w tym zakresie jest jednak długa – mówi Tomasz Stefanicki.

Urzędnicy rozważają powstanie nowych przejść dla pieszych z sygnalizacją świetlną na głównych arteriach prowadzących do centrum. Takie pomysły dotyczą m.in. ulicy Legnickiej na wysokości Młodych Techników, pasów wokół przystanków „Rynek” przy Kazimierza Wielkiego czy na rondzie Reagana. Na te inwestycje piesi czekają od lat. W tym roku ich marzenia prawdopodobnie się spełnią.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wrocław stawia na rowery. Aż 100 mln zł na inwestycje do 2020 r.

Komunikacja

Wrocław stawia na rowery. Aż 100 mln zł na inwestycje do 2020 r.

Bartosz Józefiak 02 grudnia 2015

Lubelskie otwiera pierwszy odcinek Green Velo

Przestrzeń

Lubelskie otwiera pierwszy odcinek Green Velo

Rafał Stawecki 08 lipca 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS