Wrocławskie Inwestycje rozstrzygnęły już przetarg na budowę nowej trasy tramwajowej na ul. Hubskiej na odcinku między Glinianą a Dyrekcyjną. Prace rozpoczną się najwcześniej na przełomie kwietnia i maja. Nowa trasa ma być ukończona w tym roku.
Przetarg ogłaszany przez Wrocławskie Inwestycje obejmował budowę nowej, wydzielonej trasy tramwajowej w ulicy Hubskiej na odcinku od Glinianej do Dyrekcyjnej wraz z przebudową układu drogowego. Postępowanie podzielone było na trzy części. Pierwsza z nich zakładała realizację wspomnianej trasy zamówienia. Druga to docelowa organizacja ruchu z oznakowaniem, a trzecia to poprawa nawierzchni ulic Dyrekcyjnej i Gajowej.
W części dotyczącej trasy tramwajowej wpłynęło dziesięć ofert opiewających na kwoty od 34,4 mln zł do 45,5 mln zł brutto. Ostateczne zamówienia udzielono konsorcjum z firmą Balzola na czele. Natomiast, jak informuje Wrocław, oznakowanie i docelową organizację ruchu na tej ulicy wykona konsorcjum Elktrotim-Rotomat-Zaberd. Łącznie te dwa zadania będą kosztować około 35 milionów złotych. Startujący w przetargu zadeklarowali skończenie prac do połowy grudnia 2017 r.
Wkrótce ma zostać podpisana umowa. Wykonawca będzie musiał opracować organizację ruchu i przygotować niezbędną dokumentację. Prace będą mogły ruszyć najwcześniej na przełomie kwietnia i maja. W ramach inwestycji powstaną ścieżki rowerowe, nowe chodniki, oświetlenie, a także dwa nowe przystanki wiedeńskie.
Nowe torowisko będzie sporym udogodnieniem dla wrocławskiej komunikacji. Obecnie tramwaje z Gaju kursują ulica Glinianą, korzystając z przejazdu pod wąskim wiaduktem na Stawowej. Z tej trasy korzystają też linie obsługujące ul. Ślężną, od strony Parku Południowego. Jak zapowiada miasto – dzięki połączeniu przez Hubską lepiej będzie można wykorzystać torowisko na Pułaskiego i Małachowskiego-Piłsudskiego.
To nie koniec planów Wrocławia w zakresie komunikacji tramwajowej. Miasto
planuje budowę ok. 15 km linii tramwajowych w okresie do 2020 r. (w sumie sześć nowych zadań).