Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wrocław: Linie tramwajowe i autobusowe – częściej, więcej, inaczej

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2018-05-15 10:35
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocław: Linie tramwajowe i autobusowe – częściej, więcej, inaczej
fot. Kasper Fiszer
Częściej, szybciej i wygodniej – to najważniejsze założenia programu, który ma usprawnić dotychczasowy układ komunikacji tramwajowej i autobusowej w mieście. – Dla nas najważniejsze jest zwiększenie częstotliwości, poprawa przesiadek, ewentualne korekty tras i tym samym skrócenie czasu podróży i oczekiwania na przystankach. Dążymy do ideału, którym będzie oczekiwanie na tramwaj maksymalnie trzy minuty – mówi Monika Kozłowska-Święconek z Urzędu Miejskiego Wrocławia.

Zwiększenie liczby kursów na trasach, prędkości podróży i poprawa warunków przesiadki to główne założenia programu, który ma usprawnić dotychczasowy układ komunikacji tramwajowej i autobusowej w mieście. Nad tą koncepcją, od maja 2018 r., pracować będzie zespół ekspertów pod przewodnictwem prof. Macieja Kruszyny. Te założenia to uzupełnienie Wrocławskiego Programu Tramwajowego (WPT) ogłoszonego we wrześniu 2016 r., który ma na celu poprawę dostępności do sieci transportu szynowego.

– Chcemy by coraz więcej osób mogło mieszkać i pracować we Wrocławiu. Aby tak było ważne są m.in. miejsca pracy, żłobki, przedszkola i szkoły a także czyste powietrze i duża możliwość mobilności. Dlatego zależy nam na usprawnieniu komunikacji miejskiej – mówi Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia.

– Dla nas najważniejsze jest zwiększenie częstotliwości, poprawa przesiadek, ewentualne korekty tras i tym samym skrócenie czasu podróży i oczekiwania na przystankach. Dążymy do ideału, którym będzie oczekiwanie na tramwaj maksymalnie trzy minuty. To wszystko dla podniesienia jakości życia naszych mieszkańców – dodaje Monika Kozłowska-Święconek, dyr. Biura Zrównoważonej Mobilności w Urzędzie Miejskim Wrocławia.

3 minuty czekania na tramwaj

Zmiany w dotychczasowym układzie komunikacji będą możliwe, bo w 2020 r. oddane zostaną do użytku dwa bardzo ważne dla miasta odcinki tras tramwajowych: Długa – Popowicka i Nowy Dwór. To ponad 10 km nowej infrastruktury. Trasa Długa – Popowicka odciąży ul. Legnicką, która jest jedynym połączeniem tramwajowym w kierunku Leśnicy.

Wcześniej, do 2019 r., uruchomione zostanie połączenie tramwajowe na ul. Hubskiej. Dzięki temu powróci m.in. linia nr 16, która połączy południowe osiedla z rejonem Placu Grunwaldzkiego.

– Obecnie funkcjonujący schemat nie wymagał zbytniej ingerencji, bo bazował na stałym układzie torowisk. Rozwój infrastruktury wiąże się z potrzebą nowego spojrzenia, ze spokojem i rozwagą, na obecny schemat linii, szczególnie tramwajowych. Potrzebne jest przede wszystkim maksymalne wzmocnienie transportu publicznego, po to żeby tramwaje i autobusy były najatrakcyjniejszymi środkami transportu do poruszania się po mieście – mówi Rafał Dutkiewicz.

Mieszkańcy, aktywiści i eksperci

W maju 2018 r. pracę rozpocznie miejski zespół ekspertów współpracujący z prof. Maciejem Kruszyną. W jego skład, oprócz osób z instytucji miejskich, wejdą przedstawiciele ruchów miejskich i osiedli mieszkaniowych.

– Chcemy się otworzyć na wypracowanie różnych pomysłów. Razem z mieszkańcami, aktywistami i ekspertami na świeżo spojrzeć na układ komunikacyjny i opracować koncepcję, która mam nadzieję, zakończy się wspólnym stanowiskiem – wyjaśnia prezydent.

Wyniki ekspertyzy poznamy pod koniec tego roku. W przyszłym roku rozpoczną się konsultacje społeczne. A w 2020 r. możemy spodziewać się pierwszych zmian.

– Chcemy zachęcić mieszkańców do podróżowania komunikacją zbiorową. Dlatego musi ona być wygodna i szybka. Mamy nadzieję, że zmiana zwyczajów podróżowania i przesiadka z samochodów do transportu publicznego przyczyni się również do poprawy jakości powietrza w naszym mieście – mówi prof. Maciej Kruszyna i dodaje, że docelowo wszystkie podstawowe połączenia w mieście będą realizowane tramwajami - autobusy będą pełnić rolę dowozową oraz obsługiwać trasy obwodowe.

– Planujemy zwiększyć liczbę kursów na liniach i usprawnić koordynację na węzłach przesiadkowych. W wyniku zmian tramwaj na danej linii ma kursować, w godzinach szczytu co 6 minut (teraz tak jeździ tylko tramwaj 33), obecnie ten czas wynosi 12 minut – wylicza naukowiec.




VII Kongres Kolejowy
 

Celem kongresu CITY MATTERS jest zgromadzenie w jednym miejscu przedstawicieli samorządów, miejskich aktywistów, polskich i zagranicznych ekspertów oraz przedsiębiorców aby móc dyskutować o przyszłości naszych miast.

Wspólnym mianownikiem tematycznym wydarzenia jest szeroko rozumiana jakość życia w mieście oraz promowanie rozwiązań technicznych i organizacyjnych wpływających na jej poprawę. Istotną funkcją kongresu jest umożliwianie osobom decydującym o kształcie polskich miast nawiązania kontaktu, wymiany poglądów i opinii.

Wśród zagadnień, jakie poruszymy będą m.in.: wspólne miasto, jakość powietrza, transport, polityka mieszkaniowa, zieleń miejska, miasto dla pieszych, placemaking oraz estetyka przestrzeni publicznych. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Zmiana we Wrocławiu. MAN jednak tańszy od EvoBusa

Komunikacja

Zmiana we Wrocławiu. MAN jednak tańszy od EvoBusa

Witold Urbanowicz 11 kwietnia 2018

Wrocław. Nowy system z kłopotami. Niedziałające kasowniki

Mobilność

Wrocław. Nowy system z kłopotami. Niedziałające kasowniki

Jakub Dybalski 12 marca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS