Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wrocław. Firma Enigma zbuduje car-sharing. Niedługo umowa

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-02-01 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocław. Firma Enigma zbuduje car-sharing. Niedługo umowa
Nissan Leaf ładowany w Amsterdamiefot. Bontenbal, lic. CC BY-SA 3.0
Wrocław podpisze umowę na uruchomienie elektrycznego systemu car-sharingu w tym mieście. Minimum 200 samochodów Nissan Leaf wyjedzie na ulicę dolnośląskiego miasta najprawdopodobniej wiosną 2018 r. Będzie to pierwsze polskie miasto z miejskim car-sharingiem.

Wrocław zapowiedział podpisanie umowy na swoim oficjalnym serwisie internetowym, bo skończyły się procedury związane z odwołaniami w przetargu. Cała procedura rozpoczęła się półtora roku temu. Miasto negocjowało początkowo z pięcioma chętnymi (Arriva, Enigma, konsorcjum Egis i Nawrot, Decatur oraz AWL VIII), z trzema doszło do negocjacji na poziomie składania ofert. Enigma i Dekatur nie zażądały żadnych dopłat ze strony Wrocławia. Arriva zażyczyła sobie 4,9 mln zł za pięć lat umowy. Ostatecznie wybrano współpracę z Enigmą.

System będzie działał w ramach partnerstwa publiczno–prywatnego. Enigma będzie zarabiała na nim i nie będzie uzyskiwała dopłat z miasta. Firma udostępni minimum 200 samochodów elektrycznych Nissan Leaf, niezbędne urządzenia ładowania pojazdów elektrycznych, oprogramowanie do obsługi systemu, stronę internetową, biuro obsługi klienta. Samochody zyskają jednolite oznakowanie z wykorzystaniem herbu Wrocławia.

Do wiosny przyszłego roku miasto ustali lokalizację stacji i opracuje zestaw udogodnień dla korzystających z car-sharingu, m.in. możliwość bezpłatnego parkowania w strefie płatnego parkowanie, czy wpuszczenie na buspasy.

Według tego o czym wspominano podczas negocjacji elektryczne auta mają korzystać z 60 stacji ładowania, a w całym mieście ma być ok 400–500 miejsc parkingowych przeznaczonych specjalnie dla nich. Samochód będzie można zostawić gdziekolwiek w ramach strefy, choć najpewniej, bo tak działają podobne systemy, promowane będzie pozostawienie samochodu w miejscu z ładowarką.

Cena jeszcze nie jest znana, zostanie ustalona z operatorem. Wrocławscy urzędnicy podkreślali jednak wielokrotnie, że musi być konkurencyjna względem podróży własnym samochodem i nie będzie wyższa niż korzystanie z taksówki.

Wrocław będzie pierwszym miastem z miejskim car–sharingiem. Procedury związane z uruchomieniem systemu toczą się również w Warszawie i w Krakowie.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Elektryczny car-sharing w Paryżu ofiarą swego sukcesu

Mobilność

Elektryczny car-sharing w Paryżu ofiarą swego sukcesu

Wojciech Krzyczkowski, WysokieNapiecie.pl 01 lutego 2017

Air-sharing? Airbus chce zbudować latający samochód

Mobilność

Air-sharing? Airbus chce zbudować latający samochód

Jakub Dybalski 18 stycznia 2017

Warszawa. 13 firm chce uruchomić carsharing w stolicy

Mobilność

Warszawa. 13 firm chce uruchomić carsharing w stolicy

jd/inf. pras. 14 listopada 2016

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS