Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wrocław. Dziewięć ofert na projekt tramwaju na Nowy Dwór

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
18-04-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Wrocław. Dziewięć ofert na projekt tramwaju na Nowy Dwór
fot. Bartosz JózefiakTramwaj we Wrocławiu
We Wrocławiu otwarto oferty na opracowanie koncepcji programowo–przestrzennej tramwaju łączącego centrum miasta z osiedlem Nowy Dwór. To trasa, wokół której przez długie miesiące trwał spór między urzędnikami a aktywistami miejskimi. Ostatecznie zamiast planowanego wcześniej Bus Rapid Transit powstanie tam trasa tramwajowa, w części przystosowana również do ruchu autobusowego.

Najtańszą ofertę złożyła warszawska spółka Schuessler-Plan Inżynierzy, która jest powiązana z niemieckim biurem projektowym (cena 1 985 220 zł i, drugie kryterium, 80 pobytów na budowie w ramach nadzoru autorskiego). Nieco droższa jest krakowska firma Progreg (2 108 835 zł i także 80 pobytów). Oferty poniżej trzech milionów złożyły jeszcze BBF sp. z o.o. z Poznania (2 298 198 zł i 50 pobytów), znana z projektów kolejowych, która występuje tu w konsorcjum, francuska SYSTRA SA (2 458 506 zł i 80 pobytów) i Multiconsult Polska sp. z o.o. z Warszawy (2 699 850 zł i 30 pobytów).

Warto zaznaczyć, że cena stanowi 95 proc. wagi oceny oferty natomiast pozostałe punkty można otrzymać właśnie za deklarowaną liczbę pobytów na budowie w ramach nadzoru autorskiego. Właśnie dlatego ewentualny zwycięzca przetargu znajduje się najpewniej wśród wyżej wymienionych.

Nieco drożej ceni się Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem (3 408 822 zł i 80 pobytów). A dwie firmy wyceniły swoje usługi powyżej czterech milionów: znany we Wrocławiu z licznych projektów Egis Polska Inżynieria (4 695 771 zł i 80 pobytów) oraz Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A. w Gdańsku (4 900 834 zł i 60 pobytów). Stawkę zamyka spółka Transprojekt Gdański (5 490 474 zł i 80 pobytów).

Zamawiający, czyli Wrocławskie Inwestycje chciałby podpisać kontrakt z projektantem już w maju. Czas realizacji zamówienia określono na 13 miesięcy. Budowa mogłaby więc ruszyć już w drugiej połowie przyszłego roku. Na realizację inwestycji zaplanowano w budżecie miasta na lata 2018–19 180 mln zł.

Zwycięzca będzie musiał przedstawić, w kilku wariantach, projekt przyszłej, wydzielonej trasy dla tramwaju i autobusów, wraz z wiaduktem nad torowiskiem kolejowym wzdłuż Strzegomskiej i pętlą przy połączeniu Rogowskiej i Strzegomskiej. W planie powinny zostać również uwzględnione chodniki, trasy rowerowe i zieleń. Więcej o wymaganiach wobec projektanta przeczytacie tutaj.

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

Komunikacja

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

inf. prasowa GZM 26 lipca 2023

Warszawa: 7 na 10 skrzyżowań z zieloną falą dla tramwajów

Przestrzeń

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

Komunikacja

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

inf. prasowa GZM 26 lipca 2023

Warszawa: 7 na 10 skrzyżowań z zieloną falą dla tramwajów

Przestrzeń

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5