Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Włocławek ma trzy nowe hybrydy

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2015-03-06 14:23
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Włocławek ma trzy nowe hybrydy
Nowy solaris MPK Włocławekfot. MPK Włocławek/wloclawek.info.pl
Trzy 12-metrowe autobusy o napędzie spalinowo-elektrycznym trafiły w czwartek do MPK Włocławek – poinformował przewoźnik. Pojazdy dostarczył Solaris.

Solaris był jedynym oferentem, który zaproponował autobusy w ogłoszonym latem zeszłego roku przetargu. Włocławskie przedsiębiorstwo zażyczyło sobie autobusów klasy MAXI ze stuprocentowo niską podłogą, mieszczących minimum 90 pasażerów i dostosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych (m.in. z przyklękiem i rampą najazdową dla wózków).

Istotnym elementem zamówienia był silnik spalinowy spełniający normę emisji spalin Euro 5 i EEV oraz silnik elektryczny. Co istotne, cena stanowiła tylko 60% wagi oceny oferty. Aż 35% zależało od warunków technologiczno-eksploatacyjnych, a reszta od warunków gwarancji. Ponieważ jednak do przetargu, którego zresztą rozstrzygnięcie przesuwano, stanął tylko Solaris, Włocławek za autobusy zapłacił ok. 4 mln zł, choć pierwotnie planował wydać na ten cel ok. 3,4 mln zł.

Włocławek do zakupu się przygotował. W zeszłym roku testował zarówno Solaris Urbino 12 Hybrid, jak i model 7500 Hybrid wyprodukowany przez Volvo. Na razie właśnie ci producenci dzielą między siebie niewielki, bo liczący w sumie kilkanaście pojazdów w kilku miastach, rynek autobusów hybrydowych w Polsce. Poza nimi tylko w Białymstoku jeździ jeden hybrydowy Lion’s City wyprodukowany przez MAN.

We Włocławku liczą przede wszystkim na oszczędność związaną z ograniczeniem zużycia paliwa, którą oceniają na 30%. Tego rodzaju autobusy hybrydowe płynnie przełączają się z zasilania spalinowego na elektryczne w czasie ruszania i hamowania (gdy część energii jest odzyskiwana), korzystają też z prądu, zasilając urządzenia w pojeździe.

Z drugiej strony w niedawnej rozmowie z Transportem-Publicznym.pl prezes MZA Warszawa Jan Kuźmiński oceniał, że hybrydy nie dla każdego miasta się nadają. Realną oszczędność tego rodzaju pojazdy przyniosą tylko w zatłoczonych aglomeracjach. Na liniach mniej zatłoczonych, gdzie jeździ się ze stałą, dużą prędkością, silnik elektryczny będzie się włączał zbyt rzadko, wy istotnie wpłynąć na koszty użytkowania pojazdu.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Włocławek rozważa zakup 9 hybryd

Komunikacja

Włocławek rozważa zakup 9 hybryd

Martyn Janduła 07 kwietnia 2016

SOR chce podgryzać Solarisa nowym designem autobusu

Komunikacja

SOR chce podgryzać Solarisa nowym designem autobusu

Jakub Dybalski 04 kwietnia 2016

Solaris dostarczy 12 autobusów hybrydowych do Krakowa

Komunikacja

Solaris dostarczy 12 autobusów hybrydowych do Krakowa

Redakcja 18 lutego 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS