Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Włocławek: Dalsza rewitalizacja w oparciu o Wisłę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-11-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Włocławek: Dalsza rewitalizacja w oparciu o Wisłę
By Artur Czachowski from Poland - Wloclawek, Poland in HDRUploaded by Jamzewsizazamcze, CC BY 2.0, commons.wikimedia.orgWłocławek
Prawdziwy cel rewitalizacji to oddanie miasta mieszkańcom – powiedział na Kongresie Transportu Publicznego dyrektor Centrum Obsługi Inwestora we Włocławku Robert Zaręba. Proces ten powinien odbywać się nie tylko w centrum miasta i obejmować także sferę kultury oraz rekreacji, szczególnie w miastach położonych nad rzeką. Jak dodał, w przypadku Włocławka jednym z celów rewitalizacji jest też sprawienie, by miasto przestało kojarzyć się wyłącznie z Anwilem.

– Nieodzownym elementem rewitalizacji jest budowanie wzrostu gospodarczego. Niejednokrotnie miasta nie tworzą terenów inwestycyjnych, bo nie ma inwestorów – a inwestorzy nie przychodzą, bo nie ma terenów inwestycyjnych. Samorządy, które przerywają ten zaklęty krąg, wygrywają – powiedział przedstawiciel władz Włocławka.

Wykorzystać potencjał rzeki

Władze Włocławka deklarują chęć pozyskania kolejnych inwestorów. Jednym z elementów przygotowania do tego jest rewitalizacja. Podobnie jak w wielu innych miastach, jako jej obszar wyznaczono początkowo śródmieście. – Taki program był realizowany do tego roku. Dla mnie Lokalny Program Rewitalizacji nie powinien ograniczać się jednak tylko do centrum miasta, a sama rewitalizacja powinna polegać nie tylko na naprawianiu elewacji starych kamienic – stwierdził Zaręba. Jak dodał, celem powinno być oddanie miasta lokalnej społeczności. – Bardzo dobrym pomysłem na takie oddanie mieszkańcom przestrzeni miejskiej, a jednocześnie uspokojenie ruchu samochodowego są znane z Łodzi woonerfy – ocenił.

Nie oznacza to jednak, że miasto w ogóle nie realizuje zadań wpisujących się w potoczne rozumienie terminu „rewitalizacja”. – U nas też, jak wszędzie, za pieniądze unijne powstają fontanny. Miasto stało się mniej „betonowe” i bardziej zielone – podkreślił dyrektor COI. – Wykorzystujemy też walory Wisły, nad którą leży Włocławek. Chcemy oddać brzeg naszej rzeki do dyspozycji mieszkańców poprzez utworzenie tam bulwarów – uzupełnił. Natomiast spodziewana budowa drugiego progu wodnego na Wiśle ma pozwolić na utworzenie zalewu, co podniesie atrakcyjność turystyczną miasta i jego okolic.

Smart city – nie tylko transport

Zdaniem dyrektora włocławskiego COI rozwiązania z zakresu smart city powinny być wdrażane całościowo, a nie tylko w wybranych sferach działania miasta, jak komunikacja miejska czy ochrona zdrowia. – Jedynie wtedy zmiany na lepsze będą odczuwalne dla mieszkańców. Świadczą o tym doświadczenia samorządowców, z którymi rozmawiałem – powiedział Zaręba. Sam transport publiczny nie zajął wiele miejsca w prezentacji, choć utworzenie mikrowęzłów przesiadkowych na liniach komunikacji miejskiej zostało określone jako jeden z etapów na drodze do zmian śródmieścia Włocławka.

Przed rozpoczęciem panelu, podczas ceremonii otwarcia Kongresu, dyrektor COI odebrał w imieniu władz Włocławka przyznaną miastu nagrodę „Transportu Publicznego” za zrealizowanie udanego programu rewitalizacji. Jak zaznaczył, ważnym elementem całego procesu były zadania związane z kulturą. Przykładem, a zarazem przejawem „nietypowego spojrzenia na miasto” było utworzenie Centrum Kultury „Browar”, mieszczącego między innymi teatr impresaryjny.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Krajewski, PSL: Samorządowcy najlepiej wiedzą, jak wydatkować pieniądze na transport

Wywiady i komentarze

Krajewski, PSL: Samorządowcy najlepiej wiedzą, jak wydatkować pieniądze na transport

Witold Urbanoiwcz / Kasper Fiszer 26 czerwca 2023

Rachwalski: Komunikacja miejska powinna być prosta jak Uber

Prawo & Finanse

Yunex: Jak zmieni się zarządzanie ruchem drogowym w mieście?

Mobilność

Zobacz również:

Łódź: Mielczarskiego staje się woonerfem

Przestrzeń

Łódź: Mielczarskiego staje się woonerfem

Roman Czubiński 01 sierpnia 2023

Łódź: Mielczarskiego – kolejna ulica w przebudowie

Przestrzeń

Łódź: Mielczarskiego – kolejna ulica w przebudowie

Roman Czubiński 27 listopada 2022

Łódź szuka następców IDS-Bud

Przestrzeń

Łódź szuka następców IDS-Bud

Roman Czubiński 15 sierpnia 2022

Pozostałe z wątku:

Krajewski, PSL: Samorządowcy najlepiej wiedzą, jak wydatkować pieniądze na transport

Wywiady i komentarze

Krajewski, PSL: Samorządowcy najlepiej wiedzą, jak wydatkować pieniądze na transport

Witold Urbanoiwcz / Kasper Fiszer 26 czerwca 2023

Rachwalski: Komunikacja miejska powinna być prosta jak Uber

Prawo & Finanse

Yunex: Jak zmieni się zarządzanie ruchem drogowym w mieście?

Mobilność

Zobacz również:

Łódź: Mielczarskiego staje się woonerfem

Przestrzeń

Łódź: Mielczarskiego staje się woonerfem

Roman Czubiński 01 sierpnia 2023

Łódź: Mielczarskiego – kolejna ulica w przebudowie

Przestrzeń

Łódź: Mielczarskiego – kolejna ulica w przebudowie

Roman Czubiński 27 listopada 2022

Łódź szuka następców IDS-Bud

Przestrzeń

Łódź szuka następców IDS-Bud

Roman Czubiński 15 sierpnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5