Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Włocławek: Dalsza rewitalizacja w oparciu o Wisłę

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2016-11-03 13:27
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Włocławek: Dalsza rewitalizacja w oparciu o Wisłę
WłocławekBy Artur Czachowski from Poland - Wloclawek, Poland in HDRUploaded by Jamzewsizazamcze, CC BY 2.0, commons.wikimedia.org
Prawdziwy cel rewitalizacji to oddanie miasta mieszkańcom – powiedział na Kongresie Transportu Publicznego dyrektor Centrum Obsługi Inwestora we Włocławku Robert Zaręba. Proces ten powinien odbywać się nie tylko w centrum miasta i obejmować także sferę kultury oraz rekreacji, szczególnie w miastach położonych nad rzeką. Jak dodał, w przypadku Włocławka jednym z celów rewitalizacji jest też sprawienie, by miasto przestało kojarzyć się wyłącznie z Anwilem.

– Nieodzownym elementem rewitalizacji jest budowanie wzrostu gospodarczego. Niejednokrotnie miasta nie tworzą terenów inwestycyjnych, bo nie ma inwestorów – a inwestorzy nie przychodzą, bo nie ma terenów inwestycyjnych. Samorządy, które przerywają ten zaklęty krąg, wygrywają – powiedział przedstawiciel władz Włocławka.

Wykorzystać potencjał rzeki

Władze Włocławka deklarują chęć pozyskania kolejnych inwestorów. Jednym z elementów przygotowania do tego jest rewitalizacja. Podobnie jak w wielu innych miastach, jako jej obszar wyznaczono początkowo śródmieście. – Taki program był realizowany do tego roku. Dla mnie Lokalny Program Rewitalizacji nie powinien ograniczać się jednak tylko do centrum miasta, a sama rewitalizacja powinna polegać nie tylko na naprawianiu elewacji starych kamienic – stwierdził Zaręba. Jak dodał, celem powinno być oddanie miasta lokalnej społeczności. – Bardzo dobrym pomysłem na takie oddanie mieszkańcom przestrzeni miejskiej, a jednocześnie uspokojenie ruchu samochodowego są znane z Łodzi woonerfy – ocenił.

Nie oznacza to jednak, że miasto w ogóle nie realizuje zadań wpisujących się w potoczne rozumienie terminu „rewitalizacja”. – U nas też, jak wszędzie, za pieniądze unijne powstają fontanny. Miasto stało się mniej „betonowe” i bardziej zielone – podkreślił dyrektor COI. – Wykorzystujemy też walory Wisły, nad którą leży Włocławek. Chcemy oddać brzeg naszej rzeki do dyspozycji mieszkańców poprzez utworzenie tam bulwarów – uzupełnił. Natomiast spodziewana budowa drugiego progu wodnego na Wiśle ma pozwolić na utworzenie zalewu, co podniesie atrakcyjność turystyczną miasta i jego okolic.

Smart city – nie tylko transport

Zdaniem dyrektora włocławskiego COI rozwiązania z zakresu smart city powinny być wdrażane całościowo, a nie tylko w wybranych sferach działania miasta, jak komunikacja miejska czy ochrona zdrowia. – Jedynie wtedy zmiany na lepsze będą odczuwalne dla mieszkańców. Świadczą o tym doświadczenia samorządowców, z którymi rozmawiałem – powiedział Zaręba. Sam transport publiczny nie zajął wiele miejsca w prezentacji, choć utworzenie mikrowęzłów przesiadkowych na liniach komunikacji miejskiej zostało określone jako jeden z etapów na drodze do zmian śródmieścia Włocławka.

Przed rozpoczęciem panelu, podczas ceremonii otwarcia Kongresu, dyrektor COI odebrał w imieniu władz Włocławka przyznaną miastu nagrodę „Transportu Publicznego” za zrealizowanie udanego programu rewitalizacji. Jak zaznaczył, ważnym elementem całego procesu były zadania związane z kulturą. Przykładem, a zarazem przejawem „nietypowego spojrzenia na miasto” było utworzenie Centrum Kultury „Browar”, mieszczącego między innymi teatr impresaryjny.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Słupsk żałuje trolejbusów. Przyszłość widzi jednak w autobusie

Komunikacja

Słupsk żałuje trolejbusów. Przyszłość widzi jednak w autobusie

Witold Urbanowicz 03 listopada 2016

Marki: Przemiana alei Piłsudskiego

Przestrzeń

Marki: Przemiana alei Piłsudskiego

Roman Czubiński 31 października 2016

Łódź: Jak transport pomoże rewitalizować miasto?

Komunikacja

Łódź: Jak transport pomoże rewitalizować miasto?

Roman Czubiński 31 października 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS