Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Właściciel PolskiegoBusa rusza z przewozami w Estonii

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2015-06-25 12:59
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Właściciel PolskiegoBusa rusza z przewozami w Estonii
Brian Souter i SuperBusfot. SuperBus.com/FB
SuperBus – tak będzie się nazywał nowy przewoźnik autokarowy, który będzie woził pasażerów między największymi miastami Estonii. To kolejna wersja znanego z polskich dróg PolskiegoBusa. Co ciekawe, to właśnie z Estonii pochodzi jeden z konkurentów PolskiegoBusa nad Wisłą, czyli Lux Express.

Pierwsze autokary wyjadą w trasę pod koniec lipca. Według zapowiedzi nowy przewoźnik ma kursować między czterema największymi miastami w kraju – Tallinnem, Tartu, Narvą oraz Parnu. Na razie będzie łączył stolicę z pozostałymi trzema miastami. Warunki usługi mają być podobne do tych, znanych z Polski, czyli bilety mają kosztować od 1 euro plus 1 euro opłaty rezerwacyjnej, na trasach będą jeździć nowoczesne autokary Van Hool Astromega, a każdy z nich będzie wyposażony w darmowe Wi–Fi. Właściciel chce korzystać z identycznego modelu biznesowego, jaki sprawdził się w Polsce.

– Estonia jest doskonałym miejscem do prowadzenia działalności gospodarczej. To wspaniały kraj, który ma bardzo dobrą reputację i otwarty dostęp do rynku – powiedział Sir Brian Souter, szkocki milioner, właściciel firm przewozowych. – Nasze wspaniałe firmy działające w Polsce, Finlandii i Nowej Zelandii, pokazują, że nasze lokalne usługi kreują rynek podróży autokarowych, sprawiając, że coraz więcej kierowców zostawia swoje samochody w garażu, wybierając transport publiczny – dodaje.

PolskiBus wzorem

Souter zaczynał od przewozów autokarowych w rodzinnej Wielkiej Brytanii. Olbrzymi sukces odniósł w Polsce, gdzie w ciągu kilku lat zachęcił pasażerów do korzystania z międzymiastowych przewozów autokarowych. Do tej pory kto nie musiał, nie korzystał z tej formy transportu, bo kojarzyła się z brudnymi, kopcącymi pojazdami. PolskiBus udowodnił, że można pasażerów przewozić w miarę komfortowo, zapewnić im wygodny sposób kupna biletów i w dodatku robić to w konkurencyjnej cenie. W ciągu niecałych czterech lat przewoźnik przewiózł ponad 13 mln pasażerów i zachęcił innych do inwestowania w ten rynek. Na trasie między Warszawą a Krakowem pojawił się niedawno LuxExpress, który ostatnio rozszerzył ofertę na kursy do Kielc, Tarnowa, czy Rzeszowa, a np. Polonus inwestuje w nowoczesny tabor.

Autokary Soutera wyróżniają się czerwonym kolorem i maskotką, która je pormuje. W Polsce jest nią bocian, w Finlandii, gdzie w zeszłym roku ruszył OnniBus, symbolem przewoźnika jest łoś. ManaBusy w Nowej Zelandii są promowane przez tamtejszego niebieskiego ptaka keko. Z kolei estoński Super Bus będzie jeździł z rysiem.


fot. SuperBus.com/FB

Holding Soutera

Souter Investments obejmuje firmy z branż takich jak transport, dobra luksusowe, usługi, infrastruktura, finanse, opieka zdrowotna, biopaliwa, energia elektryczna i ochrona środowiska. Ich łączne obroty wynoszą 5,85 mld zł. Firmy te łącznie zatrudniają około 7 tysięcy osób na całym świecie.
Konsorcjum Briana Soutera ostatnio nabyło firmę Istanbul Deniz Otobusleri AS (IDO), która jest tureckim przewoźnikiem promowym. Posiada ona 52 statki i co roku przewozi przez cieśninę Bosfor ponad 50 milionów pasażerów.

Działalność w branży transportowej obejmuje również firmę Argent Energy, wiodącego producenta biodiesla, a także firmę Alexander Dennis, czołowego brytyjskiego producenta autobusów i autokarów, którego produkty są wykorzystywane w 30 krajach. Alexander Dennis jest też wiodącym europejskim dostawcą autokarów hybrydowych.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
PolskiBus. 16 mln pasażerów. Połączenia otwierane i zamykane

Komunikacja

PolskiBus. 16 mln pasażerów. Połączenia otwierane i zamykane

Jakub Dybalski 12 stycznia 2016

PolskiBus na Ukrainie? Jeszcze sporo brakuje

Komunikacja

PolskiBus na Ukrainie? Jeszcze sporo brakuje

Jakub Dybalski 17 grudnia 2015

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS