Partnerzy serwisu:
Komunikacja

WKD zleci studium dla drugiego toru do Grodziska

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-12-15 14:32
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

WKD zleci studium dla drugiego toru do Grodziska
fot. Andrzej Błaszczak, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Warszawa Kolej Dojazdowa chce rozwiązać problem wąskiego gardła, jakim jest jednotorowy odcinek od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego. Spółka poszukuje właśnie firmy, która opracuje studium wykonalności dla budowy drugiego toru. Realizacja inwestycji to jednak perspektywa kilku lat.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium wykonalności dla budowy drugiego toru dla linii 47 od Podkowy Leśnej Głównej do Grodziska Mazowieckiego Radońskiej. Odcinek liczy ok. 7 km, znajdują się na nim dwie stacje oraz sześć przystanków osobowych. Pozbawiony jest on dodatkowych urządzeń samoczynnej blokady liniowej (brak podziału na odcinki), przez stanowi ono wąskie gardło – to spore ograniczenie, biorąc pod uwagę fakt, że w Grodzisku znajduje się zaplecze WKD, gdzie stacjonują pociągi. Efektem planowanej inwestycji ma być m.in. skrócenie czasu przejazdu, zwiększenie przepustowości szlaku, zwiększenie bezpieczeństwa, racjonalizacja kosztów eksploatacji i działalności przewozowej (związanych m.in. usuwaniem skutków powstających opóźnień pociągów).

Istniejący tor do Grodziska Mazowieckiego wymaga działań remontowych. Jak informuje WKD, obiekty inżynieryjne zlokalizowane na tym szlaku są dostosowane do posadowienia drugiego toru, jednak są to obiekty pochodzące z okresu budowy linii w latach 1925-1927 i do tej pory nie były modernizowane.

W śladzie toru linii nr 48 do Milanówka na odcinku Podkowa Leśna Główna – Podkowa Leśna Zachodnia zamawiający planuje zlokalizowanie drugiego toru linii kolejowej nr 47 do Grodziska. Budowa nowego toru będzie wiązać się z ewentualnością przebudowy jednej lub obydwu stacji zlokalizowanych na początku i końcu szlaku, tj. Podkowa Leśna Główna i Grodzisk Mazowiecki Radońska. Kwestia połączenia z linią kolejową nr 48 do Milanówka poddana ma zostać analizom – przewidziane są przejście rozjazdowe z dostępem do obydwu torów na przystanku Podkowa Leśna Zachodnia bądź z dostępem do jednego toru na wysokości przystanku Podkowa Leśna Zachodnia, zaś do drugiego toru na wysokości stacji Podkowa Leśna Główna. Ponadto analizie poddana ma być kwestia przebudowy układu torowego stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska w zakresie sposób połączenia z grupą torów postojowych na terenie elektrowozowni.


mat. WKD

Dokument zlecany przez WKD określi celowość i opłacalność rozbudowy infrastruktury kolejowej. Zamówienie podzielone jest na kilka etapów. Pierwsze obejmuje określenie celów i charakterystyki projektu, potencjału i możliwych wariantów inwestycyjnych, kolejny natomiast opracowanie szczegółowych analiz oraz dokonanie wyboru wariantu realizacji inwestycji. Na realizację tej części zamówienia wykonawca będzie miał 190 dni od momentu podpisania umowy. W trzecim etapie – w ciągu 300 dni od podjęcia decyzji o wyborze wariantu – wykonawca będzie musiał uzyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowań. Ostatnim elementem będzie opracowanie dokumentacji dla dalszych etapów realizacji projektu (w ciągu 30 dni od uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach).

Niedawno minął termin składania ofert. Wpłynęły trzy propozycje na kwoty od 596,6 tys. zł do 1,848 mln zł. Budżet zamawiającego wynosi natomiast 1,019 mln zł. Najtańszą ofertę złożyła firma Multiconsult Polska z Warszawy.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
WKD: Od nowego roku droższe bilety okresowe

Komunikacja

WKD: Od nowego roku droższe bilety okresowe

Witold Urbanowicz 12 grudnia 2016

WKD uruchamia nowe tablice informacyjne na peronach

Przestrzeń

WKD uruchamia nowe tablice informacyjne na peronach

Witold Urbanowicz 01 grudnia 2016

Brwinów ma plan transportowy i bilet za 1/3 ceny

Komunikacja

Brwinów ma plan transportowy i bilet za 1/3 ceny

Paweł Rydzyński 30 listopada 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS